نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مهارت و حرفه‌آموزی به عنوان امتیاز اجتماعی در کشور فرهنگ سازی شود چراکه مهارت آموزی در توانمندی جوانان و اشتغال آن‌ها موثر است.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی،دحجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، امروز ۳ مرداد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز داشتن مهارت در بحث اشتغال بسیار مهم است و عمده بیکاران در سطح کشور نیز فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

وی گفت: بیکاری افرادی که دارای مهارت هستند بسیار کم است و فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت هستند چرا که به بحث مهارت در دانشگاه‌ها اهمیت داده نشده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: باید مهارت و حرفه‌آموزی به عنوان امتیاز اجتماعی در کشور فرهنگ سازی شود چراکه مهارت آموزی در توانمندی جوانان و اشتغال آنان موثر است.

عبادی تصریح کرد: بسیاری برای داشتن مدرک تحصیلی و دانشگاهی به دانشگاه‌ها هجوم آوردند در حالی که اگر فرهنگ سازی صورت می‌گرفت که از داشتن مدرک به عنوان عزت اجتماعی برداشت نشود و به نوعی نیز داشتن مهارت و فن به عنوان عزت اجتماعی معرفی می‌شد، امروز چالش‌های ما برای جامعه و فارغ التحصیلان دانشگاهی کمتر بود.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بحث مهارت است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ در دانشگاه‌ها به صورت به صورت افراطی به سمت آموزش‌های نظری رفتیم و مهارتی وجود ندارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستم آموزشی کشور و وزارت علوم باید در اقدامات خود و وضعیت دانشگاه‌ها تجدیدنظر کند، خاطرنشان کرد: باید دانشگاه‌ها را موظف به ارائه آموزش‌های با جنبه مهارتی کرد و دانشجویان در کنار درس نیز مهارت‌ها را بیاموزند.

عبادی با بیان اینکه باید بحث مهارت جدی گرفته شود به شکلی که فارغ التحصیلان دانشگاهی دردی را از دردهای جامعه درمان کنند، یادآور شد: نیروهای انسانی که مهارت، فن و حرفه‌ای داشته باشند در کیفیت تولید تاثیرگذار هستند و محصولاتی که توسط افراد با مهارت تولید می‌شود، نیز با کیفیت و با دوام است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.