رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه پروژه ایجاد کمربند سبز در بیرجند، ۶۰ هکتار بوده که تاکنون در ۲۴.۵ هکتار درخت کاری انجام شده است، گفت: افزایش سرانه فضای سبز شهری و درختکاری، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و جداسازی بافت ناکارآمد شهری از اهداف اجرای پروژه کمربند سبز است.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی شهرداری بیرجند، امیر ابراهیم زاده با اشاره به پروژه ایجاد کمربند سبز در بیرجند، بیان کرد: این پروژه ۶۰ هکتار بوده که تاکنون در ۲۴.۵ هکتار درخت کاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۴ هکتار از این پروژه به عنوان پارک خطی به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: افزایش سرانه فضای سبز شهری و درختکاری، از اهداف اولیه اجرای کمربند سبز بوده، اما می‌تواند در مواقع بحران به عنوان سکونتگاه غیررسمی نیز استفاده شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند بیان کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و جداسازی بافت ناکارآمد شهری از دیگر اهداف اجرای پروژه کمربند سبز است.

ابراهیم زاده با بیان اینکه فاز اول کمربند سبز از میدان سفیر امید تا دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است، افزود: فاز دوم این پروژه قسمت شرقی و فاز سوم از میدان دانشگاه آزاد تا میدان آدینه و جوادیه تعریف شده است.

وی، آب را مهم‌ترین مشکل پیش روی فضای سبز بیرجند دانست و ادامه داد: در این راستا تفاهم نامه‌ای برای خرید پساب تصفیه خانه آب شهری منعقد شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با بیان اینکه در این راستا پساب تصفیه خانه شهری برای تغذیه دریاچه مصنوعی پارک جنگلی انتقال داده می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین مخزنی در میدان سپاه تعبیه شده تا با مخلوط پساب با آب چاه، آب برای آبیاری فضای سبز به کیفیت لازم برسد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.