مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: 18اکیپ و31 گشت راهداری در محورهای استان با هدف کنترل و نظارت بر ناوگان عمومی و ترافیک جاده‌ای با همکاری پلیس راه استان در تابستان مستقر شدند.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، جعفر شهامت، امروز ۳۱ تیر، در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات در راستای ایمن‌سازی محورهای شریانی و اصلی، بیان کرد: اجرای بیش از 10 متر شیار لرزنده، 160 کیلومتر تجدید خط کشی راه‌ها، تهیه و نصب انواع حفاظ ایمنی شامل( گاردریل و نیوجرسی مفصلی به طول 2730 متر، تهیه و نصب علائم راه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده برای سفرهای تابستانی است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 100 هزار متر مربع لکه گیری و 65 کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: برای کنترل عوامل حادثه خیز از جمله تخطی از سرعت غیر مجاز گشت‌های کنترل جاده‌ای پلیس راه استان در تمامی محورها فعال هستند.

شهامت با بیان اینکه مسافرین باید ضمن رعایت سرعت مطمئنه در طول سفر به علائم نصب شده در محورها توجه کافی داشته باشند، افزود: رانندگان باید با توجه به طولانی بودن برخی مسیرهای استان و احتمال خستگی و خواب آلودگی از استراحتگاه‌های بین راهی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی در راستای استراحت و رفع خستگی استفاده کنند.

وی ادامه داد: به منظور فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای مسافران تابستانی 31 گشت راهداری در محور‌های مواصلاتی استان مستقر هستند تا ضمن رصد وضعیت راه‌ها، در طول سفرهای تابستانی در صورت نیاز به عملیات راهداری، وارد عمل شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در استان 253 دستگاه اتوبوس، 129مینی‌بوس و 218 سواری کرایه عمومی برون شهری، کار جابه‌جایی مسافران را برعهده خواهند داشت و آماده ارائه خدمات به مسافرین در مقاصد درون و برون استانی هستند.

شهامت بیان کرد: برنامه ریزی برای اجرای جابجایی ایمن مسافرین اربعین حسینی(ع) در قالب کمیته حمل و نقل سوخت ستاد اربعین حسینی(ع) استان در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: سامانه گویای 141 و سامانه پیامکی 300056141 نیز آماده در یافت پیشنهادات، انتقادات و نقطه نظر مسافرین و هم استانی‌ها در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرهای تابستانی است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.