مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینه پرورش شترمرغ در شهرستان‌های قاین، فردوس، سرایان و بیرجند اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، خواستار ورود بخش خصوصی در حوزه فرآوری و صنایع تبدیلی شتر مرغ شد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، محمد اصغرزاده، امروز ۲۵ تیر، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۳۰ تن تخم مرغ از استان به کشور افغانستان صادر شده است.

وی افزود: آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم تا پایان سال پیشرفت این آزمایشگاه به ۸۰ درصد برسد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در حوزه بهداشتی رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در سال جاری تأمین دام مولد در استان آغاز شده است که می‌تواند در احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان تأثیرگذار باشد.

اصغرزاده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ هزار قطعه شترمرغ در استان موجود است، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت شتر منطقه اشتغال پایدار در استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه پرورش شترمرغ در شهرستان‌های قاین، فردوس، سرایان و بیرجند اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، خواستار ورود بخش خصوصی در حوزه فرآوری و صنایع تبدیلی شتر مرغ شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایجاد کشتارگاه مرزی شتر در برنامه بخش خصوصی نیز قرار گرفته است، یادآور شد: برنامه سازمان دامپزشکی احیای مراتع در کنار ورود دام مولد است.

اصغرزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ گونه بیماری مشترکی بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو و آنفولانزا در استان وجود ندارد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.