معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از حمل بیش از چهار هزار تن کالا از بندر امام خمینی(ره) به خراسان جنوبی طی ده روز اخیر خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، مهدی گرجی با توجه به اهمیت تخلیه بنادر کشور و موارد تشویقی در نظر گرفته شده از قبیل لاستیک و... برای ترغیب رانندگان برای تخلیه هر چه سریع‌تر بنادر کشور از کالاهای اساسی و مورد نیاز تصریح کرد: در این زمینه و در راستای همکاری و همراهی تشکل‌های صنفی حمل و نقل استان موارد تشویقی مناسبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته طی ماه جاری بالغ بر ۲۵۰ دستگاه ناوگان باری توسط تشکل‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل برای حمل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی به بنادر جنوبی کشور اعزام شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در طی ده روز گذشته تاکنون ۴۳۵۶ تن کالا شامل؛ انواع خوراک دام و طیور، نهاده‌های کشاورزی و مواد شیمیایی طی ۱۸۱ سفر از بندر امام خمینی(ره) به مقصد استان و به شهر بیرجند مرکز استان نیز طی ۹۶ سفر میزان ۲۲۷۴ تن انواع کالا حمل شده است.

گرجی افزود: بررسی انجام شده از سیستم مدیریت کنترل بارنامه نشان می‌دهد تناژ جابجا شده در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به میزان چهار درصد رشد داشته و سفرهای کامیونی نیز نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به میزان چهار درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۱۲۷۹ هزار تن کالا با حدود ۸۱ هزار سفر کامیون و وانت بار در سطح استان به مقاصد درون و برون استان جابجا شده است که عمده کالاهای جابجا شده از مبدأ استان به ترتیب انواع سیمان، انواع سنگ، خاک معدنی، انواع کاشی و سرامیک و ... بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به آغاز طرح مشترک تابستانه کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای استان هدف از اجرای این طرح را نظارت بیشتر و ارتقای ایمنی عبور و مرور و سلامت فنی قبل و حین سفر وسایل نقلیه عمومی در محورهای مواصلاتی استان برشمرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.