رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کشور در بحث گندم به خودکفایی رسیده و در خراسان جنوبی نیز در این زمینه کمبود محسوسی نداریم.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی با اشاره به تولید بیش از 63 هزار تن گندم در خراسان‌جنوبی، گفت: در سال زراعی 98-97 سطح زیر کاشت گندم 18 هزار و 680 هکتار و سطح زیر کاشت جو 19 هزار و 605 هکتار است. 

وی افزود: در سال زراعی 98-97 پیش‌بینی می‌شود 63 هزار و 708 تن تولید گندم داشته باشیم و در خصوص جو نیز پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 62 هزار تن تولید جو داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم 1700 تومان و قیمت تضمینی جو 1163 تومان در نظر گرفته شده است.

قوسی در خصوص وضعیت جو در استان اظهار کرد: میزان برداشت جو نیز تا 12 تیرماه برابر 17هزار و 915 هکتار بوده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته برابر 18هزار و 445 هکتار بوده است.

وی بیان کرد: دلیل کاهش سطح برداشت غلات در سال گذشته تا حد زیادی مربوط به عدم بارندگی‌ها و افزایش طول دوره رشد گیاه بوده و کاهش سطح زیر کاشت نسبت به سال گذشته از دیگر عوامل تأثیرگذار در این موضوع است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: بیشترین سطح زیر کاشت گندم مربوط به شهرستان قاین با 3640 هکتار و بیشترین سطح زیر کاشت جو مربوط به شهرستان بشرویه با 6950 هکتار است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.