معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکل کمبود فضای آموزشی، نامناسب بودن فضاهای هنرستانی و تجهیزات به ویژه در شهرک‌های اقماری مرکز خراسان جنوبی بسیار جدی و بحرانی است.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی عسکری، روز گذشته 19 تیر، در حاشیه بازدید از مدارس بیرجند، حاجی آباد، خوسف و ماژان اظهار کرد: در بازدیدی که از بافت قدیمی مدارس این دو شهرستان داشتیم، مدارس از لحاظ فضا و تجهیزات وضعیت مطلوبی نداشتند.

وی بازدید رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را از مدارس قدیمی و دارای بافت فرسوده ضروری دانست و تصریح کرد: میزان عقب ماندگی مدارس در خراسان جنوبی بیشتر از دو استان خراسان شمالی و رضوی است.  

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از اقدام سریع در بروزرسانی تجهیزات مدارس استان تا اول مهر سال جاری پس از جمع بندی نتایج بازدیدها خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا قبل از شروع فصل سرما با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، گام‌های بلندی در راستای سرعت بخشی به روند استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان برداریم.

عسکری با بیان اینکه خراسان جنوبی فاقد درآمد منطقه‌ای است، خاطرنشان کرد: یکی ار راه‌های جذب اعتبارات استفاده از ظرفیت خیرین، موسسات عام المنفعه و مردم نهاد است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بر هم‌افزایی بیش از پیش دولت و مجلس تأکید کرد و یادآور شد: علی رغم سه برابر شدن بودجه عمرانی وزارت آموزش و پرورش، وضعیت مدارس دولتی خراسان جنوبی نامناسب است؛ هر چند مدارس خیرساز   از وضعیت نسبتا مطلوبی برخوردارند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.