رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: فشار خون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان در بسیج ملی کنترل فشارخون سنجش و اندازه گیری شد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، محمد دهقانی فیروزآبادی   گفت:   جمعیت بالای ۳۰ سال   استان ۳۸۱ هزار و ۸۰۶ نفر است که قرار بود در طرح غربالگری فشار خون براساس اعلام کشوری، ۵۰   درصد این جمعیت حدود ۱۹۰ هزار و ۹۰۳ نفر زیر پوشش قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه با پایان یافتن زمان اجرای طرح غربالگری کنترل فشارخون در استان ۳۰۷ هزار و ۳۸ نفر زیرپوشش قرار گرفتند، افزود: این تعداد معادل ۸۰ درصد از کل جمعیت بالای ۳۰ سال استان است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه برخی شهرستان‌ها بیش از ۱۰۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال آن در طرح کنترل فشارخون شرکت کردند، گفت: در شهرستان سربیشه ۱۰۶ درصد، قاین ۱۰۴ درصد و درمیان ۱۰۱ درصد جمعیت جامعه هدف طرح غربالگری فشار خون، شرکت کردند که تعداد بیشتر از آمار ثبت شده مربوط به   افرادی است که اطلاعاتشان در سامانه سیب ثبت نشده بود و یا مهمانان استان هستند.

دهقانی فیروزآبادی   تصریح کرد: پس از ثبت فشار خون افرادی که در این طرح شرکت کردند، پیامکی برایشان ارسال شده که یا فشار خون شان مطلوب است و یا نیاز به مراجعه به مراکز درمانی و پزشک دارند.

وی یادآور شد: بسیج ملی کنترل فشارخون در دو مرحله از ۲۷ اردیبهشت شروع شد که در مرحله اول اطلاع رسانی و در مرحله دوم   از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر، فشار خون افراد اندازه گیری   و در سامانه‌های سیب، خود اظهاری و سلامت ثبت شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.