مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ٣٩  نفر از بانوان استان نیز به عنوان عضو شورای اسلامی روستاها در عرصه مدیریت روستایی در سطح روستاهای استان فعالیت دارند، گفت: حضور فعال بانوان در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی نشان از توانمندی و ظرفیت جامعه زنان استان دارد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، نفیسه نخعی، امروز 17 تیر، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور بیش از ۷۰ نفر زن به عنوان دهیار در عرصه مدیریت روستایی استان، اظهار کرد: ٣٩  نفر از بانوان استان نیز به عنوان عضو شورای اسلامی روستاها در عرصه مدیریت روستایی در سطح روستاهای استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از جامعه بانوان دهیار استان دارای تحصیلات عالیه با تخصص مدیریت،  برنامه ریزی و مدیریت روستایی و... هستندف افزود: دهیاران زن در عرصه مدیریت روستایی نقش بسزایی داشته و دارند.

وی یادآور شد: حضور فعال بانوان در عرصه مدیریت شهری و روستایی به عنوان عضو شورای اسلامی و دهیار، خدمات ارزشمندی از جمله توسعه اشتغال بانوان روستایی، مهاجرت معکوس جوانان، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستا، احیای صنایع دستی و هنرهای بومی و همچنین توسعه صنعت گردشگری را به دنبال داشته است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی به نقش بانوان و دهیاران زن استان در معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه، بانوان کارآفرین و توانمند استان در موضوع ثبت جهانی صنعت توبافی روستای خراشاد نقش بسزایی داشته‌اند که این مهم موجب توسعه صنعت گردشگری، اشتغال روستایی و ارتقاء سطح خدمات در این روستا شده است و خدماتی مشابه در دیگر روستاهای استان نیز حاصل تلاش و پیگیری و مدیریت زنان به عنوان دهیار در حوزه روستایی استان است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.