به گزارش ایرنا محمد مالکی روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار نهبندان افزود: از سال 92 تاکنون سامانه نوین آبیاری در 2 هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی نهبندان اجرا شده و جهش خوبی در زمینه اجرای این سامانه ها در شهرستان رخ داده است.
وی گفت: قبل از سال 1392 فقط 299 هکتار سامانه نوین آبیاری در شهرستان اجرا شده بود.
مدیر جهاد کشاورزی نهبندان بیان کرد: نهبندان از جمله شهرستان های پیشرو در زمینه اجرای اولین طرح مشارکتی از محل تسهیلات دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری در استان است و از محل این تسهیلات یک کارخانه خوارک دام و طیور و یک مجتمع 300 نفری شتر در شهرستان راه اندازی شده است.
وی افزود: سال گذشته 67 طرح اشتغال از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در شهرستان اجرا و در زمینه اجرای این طرح ها 10 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.
مالکی اظهار داشت: با نظارت های جدی کمترین میزان هدررفت را در تسهیلات پرداختی داشته ایم و اکنون 14 صندوق خرد زنان روستایی در شهرستان فعال است.
وی با اشاره به اینکه 60 درصد جمعیت شهرستان نهبندان در بخش کشاورزی فعالیت دارند گفت: بیش از 10 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات باغی و زراعی شهرستان است و نهبندان نخستین تولید کننده محصول زیتون و دومین تولید کننده محصول خرما در استان است.
وی اظهار داشت: 312 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، 936 رشته قنات و چشمه در نهبندان وجود دارد که سالانه 138 میلیون مترمکعب آب از این منابع آبی استحصال می شود.
مالکی گفت: مردم شهرستان 450 هزار واحد دامی را پرورش می دهند که از این تعداد 222 هزار راس دام سبک، 17 هزار نفر شتر و 2 هزار و 400 راس گاو و گوساله است.
وی کاهش درصد تخصیص اعتبارات بخش کشاورزی را یکی از مشکلات ذکر کرد و گفت: باید پیگیری ها به گونه ای صورت گیرد که اعتبارات مصوب بخش کشاورزی به صورت کامل اختصاص یابد تا برای خدمت بهتر به مردم دچار مشکل نشویم.
شهر نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.