رضا سلم آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از وقوع سیل روز گذشته در روستای شیرگ آقا سربیشه مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و تیم های ارزیابی خسارت به محل حادثه اعزام شدند.
وی با اشاره به بازدیدی که از این روستا و منازل مددجویان داشته است افزود: 71 خانوار در این روستا تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که منازل، اثاثیه و احشام آنها دچار خسارت شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: هنوز میزان دقیقی از خسارت ها مشخص نیست و تیم های ارزیاب مشغول برآورد خسارت هستند.
وی گفت: تا یک هفته آینده وسایل ضروری زندگی برای خانوارهای تحت حمایت که از سیل دچار خسارت شده اند تامین و ارسال می شود.
سلم آبادی افزود: در سیل فروردین ‌ماه امسال نیز 406 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان دچار آسیب شدند که از این تعداد 366 خانوار روستایی و 40 خانوار در مناطق شهری سکونت داشتند.
وی بیان کرد: 19 واحد مسکونی مددجویان تخریب شد و 271 واحد مسکونی نیازمند تعمیرات کلی یا جزئی هستند.
وی گفت: 51 طرح‌ اشتغال مددجویان در زمینه کشاورزی و دامپروری شامل 103 راس دام و 110 محل نگهداری احشام خسارت وارد شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: کمیته امداد بلافاصله پس از وقوع سیل در استان به خانوارهای تحت حمایت که دچار آسیب شده بودند، به فوریت خدمت‌ رسانی کرد و تاکنون در بحث اثاثیه منزل، 9 یخچال، 46 تخته فرش، 10 اجاق‌ گاز، 10 تلویزیون، 74 تخته پتو، 19 مورد ظروف آشپزخانه و 4 بخاری به مبلغ 142 میلیون تومان مساعدت شده است.
وی با اشاره به اینکه منازل همه مددجویان تحت حمایت بیمه ‌شده‌اند گفت: علاوه بر پرداخت خسارت به منازل آسیب‌دیده توسط بیمه طرف قرارداد، نسبت به جبران خسارت اثاثیه منزل و سایر موارد دیگر اقدامات لازم انجام‌ شده است.
سامانه بارشی از روز سه شنبه در خراسان جنوبی فعال شد و بارش رگباری باران روز گذشته در برخی شهرستان ها شدت گرفت که موجب جاری شدن روان آب و سیلاب شد.
بیشترین خسارات سیل در شهرستان سربیشه و درمیان بوده است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.