به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در حسینیه جماران بیرجند افزود: این درس نشات گرفته از حماسه بزرگ عاشورا است.
وی گفت: با تاسی به پیروزی های بزرگی همچون حماسه عظیم سوم خرداد و با تکیه بر ارزش های اصیل اسلامی و انقلابی و پشت سر گذاشتن توطئه های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی دشمن روزهای پیش رو سراسر پیشرفت و سرشار از امید و سرافرازی خواهد بود.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بدون شک تاکنون هیچ کدام از دشمنی های بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی نتوانسه کوچک ترین خللی در این حرکت بزرگ ایجاد کند و چه بسا گام های همه ما را استوارتر و قلب های ما را به آینده امیدوارتر و یقین، اعتماد و اعتقاد ما را به بشارت های الهی و قرآنی راسخ تر کرده است.
وی اظهار داشت: در سالروز حماسه بزرگ سوم خرداد بار دیگر نسیم جان بخش رهایی و عطر شمیم استقلال، آزادی و خاطره هزاران شهید گلگون کفن و جانبازان صبور و آزادگان سرافراز و ایثارگران مخلص را که در راه آزادسازی غرورآفرین خرمشهر عزیز حماسه ها آفریدند، زنده می دارد و از سوی دیگر همه ما را به اقتضای زمان به وظایف و تکالیف بزرگمان بیش از پیش رهنمون می سازد.
معتمدیان گفت: حماسه بزرگ سوم خرداد حماسه پیروزی اراده های ایمانی و دل های خدایی و قلب های مملو از عشق، شور و جهاد و ایثار بر ظلم، ستم و استعمار و استکبار بود و در کنار توجه به اهداف بزرگ انقلاب اسلامی که در سایه رهبری داهیانه پیر و مراد مستضعفان جهان امام راحل انجام گرفت، فتح ظفرمند رزمندگان مجاهد در عملیات بزرگ بیت المقدس و آزادسازدی خرمشهر عزیز این دژ صلابت و استقامت بار دیگر عظمت اراده خدا برای پیروزی زنان و مردان این سرزمین را نشان داد.
وی افزود: اکنون هم حماسه سوم خرداد حماسه همه روزها، هفته ها و ماه ها و سال های مردم مقاوم ایران اسلامی است؛ مردمی که در 40 سالگی پیروزی انقلاب تا پای جان برای پیشبرد اهداف متعالی خود ایستاده اند و همواره مدافع مظلومان و کوبنده بر سر ظالمان بودند.
معتمدیان اظهار داشت: در آستانه فتح قله های تعالی و عظمت از سوی آحاد ملت بزرگ ایران موفقیت های مردم عزیز ما مثل خار در چشم و استخوان در گلو، خواب و آرامش را از دشمن گرفته و در نهایت استیصال گاهی به حربه تهاجم فرهنگی، گاهی ابزار تحریم اقتصادی، گاهی اهرم توطئه های اطلاعاتی و امنیتی و اختلاف افکنی و گاهی به نمایش مضحک تهدید نظامی روی آورده است.
وی گفت: غافل از اینکه چنین مردم آزاده و استواری که پس از 40 سال از تولد بزرگترین انقلاب جهان همچنان با دل و جان از آرمان هایشان دفاع می کنند و هراسی از این تهدیدات نیست.
استاندار خراسان جنوبی افزود: این ملت در سایه اطاعت از مقام عظمای ولایت و تاسی به منویات رهبر فرزانه نه تنها لحظه ای از حمایت ایران اسلامی دست نمی کشند بلکه کینه، نفرت و بغض سرشار خود را از این اقدامات دشمن با وحدت بیشتر و همت های عالی و تلاش مضاعف تر نشان می دهند.
وی افزود: واقعه فتح خرمشهر را باید فراتر از یک حادثه و عملیات نظامی دانست و بارها از زبان استراتژیست های نظامی شنیده ایم که عملیات بیت المقدس توازن نظامی در منطقه را به نفع ایرانیان رقم زد و فتح خرمشهر نقطه پایانی بر یک رشته محاسبات و معادلات نظامی بود.
معتمدیان اظهار داشت: نتیجه واقعی سوم خرداد 1361 صرفا این نبود بلکه بعد از فتح خرمشهر ردپای عنصر تازه ای در تحلیل ها و ارزیابی استراتژیست ها به نام ایمان و ایدئولوژی نمایان شد و در ارزیابی جنگ ایران و عراق قاطبه کارشناسان به ویژه در غرب بر مولفه تعیین کننده ایمان رزمندگان اسلام تکیه کردند.
وی گفت: امروز به درستی در تقویم رسمی کشور سوم خرداد به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی ثبت شده و هویت این الگوی نوین جنگ بر دو پایه مردمی بودن و معنویت استوار شده است.
نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: ماهیت مردمی جنگ به گونه ای بود که در آن دولت و حکومت فقط نقش پشتیبان و تسهیل کننده را ایفا کردند و فاتحان خرمشهر مدلی از جنگ را پایه نهادند که در آن همه اقشار و آحاد جامعه به شکل داوطلبانه و فراگیر بار دفاع از حریم مملکت را بر دوش کشیدند.
وی گفت: از ویژگی های مردمی جنگ که بگذریم جهان بینی جنگ ما متفاوت از همه انگاره های مکاتب مبارزاتی چپ و راست آن روز بود و جوانان ایرانی به معنای واقعی جهاد در راه خدا را پیشه کردند و موتور محرک این جنگ در ایام جنگ هشت ساله چیزی جز انرژی ایمان و روح شهادت طلبی نبود.
معتمدیان افزود: نبرد آنها از هر نظر از یک الگوی آرمانی در تاریخ اسلام الهام گرفته بود که قیام عاشورا و بزرگترین نهضت آزادیخواه تاریخ است و رزمندگان ایرانی با عشق ادامه راه امام شهید خویش، در برابر صف بزرگترین دشمنان ایستادند و از کشور و اسلام دفاع کردند.
وی اظهار داشت: مرزداران ولایتمدار و غیور ایران اسلامی در شرقی ترین نقطه کشور و بلندهمتان سخت کوش در اقصی نقاط استان خراسان جنوبی نیز همچون گذشته پا به پای نیروهای مسلح مقتدر و خدمتگزاران خود در دفاع از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب ثابت قدم چشم به آینده امیدوار و سراسر نور و روشنی دوخته اند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: در این استان پهناور و مهم زن و مرد، پیر و جوان، شیعه و سنی با وحدت بی نظیر و عشق و علاقه قلبی به نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان وفادار به ارزش ها و پایبند به اصول انقلاب به حرکت خود به سوی توسعه، پیشرفت و آبادانی و پشت سرگذاشتن مشکلات ادامه می دهند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.