به گزارش ایرنا فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته در اغلب مناطق استان آغاز شد و امروز (چهارشنبه) در پنج شهرستان سربیشه، درمیان، طبس، بیرجند و سرایان شدت گرفت که منجر به وقوع سیلاب شد.
استاندار خراسان جنوبی با اطلاع از بروز خسارت سیل برای بررسی میدانی وضعیت منطقه و روند امدادرسانی به حادثه دیدگان راهی بخش مرکزی سربیشه شد.
سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در توضیح این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: در این بازدید دستوراتی برای رفع نیازهای زیرساختی صادر شد.
فاطمه آرامجو افزود: همچنین دستوراتی در خصوص تامین نیازهای اولیه، زیرساخت های آب و برق، اعزام ماشین آلات راهسازی، بازگشایی مسیر برقراری راه های ارتباطی و جانمایی محل مناسب برای اسکان موقت سیل زدگان از سوی استاندار صادر شد.
وی گفت: استاندار خراسان جنوبی در این بازدید دستور تشکیل ستاد مدیریت بحران در محل روستا و استقرار مدیران از امشب در محل روستا های سیل زده تا برطرف شدن مشکل را صادر کرد.
معاون فرماندار سربیشه هم گفت: استاندار خراسان جنوبی در بدو ورود نسبت به اسکان اضطراری، امکانات اولیه و اقلام مورد نیاز حادثه دیدگان به دستگاه های اجرایی دستورات لازم را صادر کرد و خواستار تسریع در امدادرسانی شد.
غلامرضا فراشی افزود: با توجه به خسارات مربوط به قنوات و مزارع دستورات لازم برای لایروبی قنوات و همچنین تخلیه آب واحدهای مسکونی که دچار آبگرفتگی شده اند، صادر شد.
وی ادامه داد: در بخش مرکزی سربیشه 2 واحد مسکونی به طور کامل تخریب شد و تعداد زیادی هم با توجه به ماهیت خشتی گلی بودن آنها مورد استفاده نیست.
معاون فرماندار سربیشه با بیان اینکه سیل امروز یک فوتی و سه مصدوم در این شهرستان داشت تصریح کرد: حال مصدومان طبق آخرین گزارشات مساعد است.
وی اظهار داشت: هنوز گزارش دقیقی از وضعیت خسارات به بخش کشاورزی و زیرساخت ها در دسترس نیست و طبق دستور استاندار در کمترین زمان گروه های ارزیاب خسارت وارد عمل خواهند شد.
بارش رگباری باران در چند شهرستان دیگر استان نیز موجب آبگرفتگی معابر و تعدادی از واحدهای مسکونی شد که نیروهای امدادرسان نسبت به رفع مشکل اقدام کردند.
خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و سیل فروردین ماه امسال نیز در این استان خساراتی را بر جا گذاشت.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.