به گزارش ایرنا فعالیت سامانه بارشی جدید از روز گذشته (سه شنبه) در اغلب مناطق استان آغاز شد و ظهر امروز در مرکز استان شدت گرفت.
بارش شدید باران در مدت کوتاه روان آب در خیابان های شهر بیرجند به راه انداخت اما تردد خودروها در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار ایرنا کمیته مدیریت بحران برای بارندگی امروز - چهارشنبه - در شهرداری بیرجند تشکیل شده و نیروهای خدمات شهری در حالت آماده باش هستند.
کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: براساس خروجی مدل های پیش یابی و تصاویر ماهوارهای هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت امشب، رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید در استان پیش بینی می شود.
فاطمه زارعی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها در این فصل احتمال روان آب در برخی نقاط استان وجود دارد و فردا بعد از ظهر به طور پراکنده شاهد رگبار و رعد و برق پراکنده در شرق استان خواهیم بود.
وی گفت: روند کاهشی دمای هوا امروز و امشب رخ می دهد و کاهش دما برای امروز محسوس و فردا پنجشنبه تغییرات ناچیز خواهد بود.
جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی هم گفت: بر اثر ریزش باران اغلب جاده های مواصلاتی استان لغزنده است و رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.
سرهنگ محمدباقر توفیقی نیا افزود: هم اکنون در محورهای فردوس - بشرویه، قاین - زیرکوه، آهنگران - زیرکوه، بیرجند - زاهدان، بیرجند - قاین، بیرجند - خوسف، بیرجند - اسدیه و دیهوک - کرمان گزارش بارش باران داشته ایم و این محورها لغزنده است.
وی ادامه داد: در سایر محورها نیز ریزش پراکنده باران، هوا نیمه ابری و در برخی قسمت ها جاده خشک است.
توفیقی نیا بیان کرد: همچنین یک لاین از کیلومتر 34 محور بیرجند - اسدیه بعد از روستاهای القار و رقل بغل به دلیل ریزش کوه بسته شده است، این جاده به صورت کامل بسته نشده و رانندگان از یک لاین هدایت می شوند.
وی گفت: محور روستایی خانکوک به طاهرآباد در شهرستان فردوس نیز به دلیل جاری شدن سیلاب در آب نما موقتی مسدود است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.