تغییرات در ستاد استانداری و سایر دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی پس از حضور چند ماهه استاندار جدید در حال اجرا و عملیاتی شدن است.
اصولا تغییرات در دولت حق مسوولین اجرایی در هر دولتی است چرا که هر دولتی براساس شعار و سیاست ها و برنامه های خود نیاز به گماردن افرادی دارد که با راهبردها و راهکارهای اجرای سیاست هایش همخوانی داشته باشد.
در دولت یازدهم و دوازدهم پس از روی کارآمدن روحانی با شعار اعتدال، مردم که خسته از تندروی ها و کندروی ها بودند اعتدال را راهی برای شکوفایی آرامش برای روح های خسته از تلاطم های متعدد در کشور دیدند و به آن رای دادند.
با سرکار آمدن دولت، تغییرات از سوی دولت در بدنه دولت از وزرا گرفته تا استانداران و مدیران کل و مدیران میانی و ... صورت گرفت. آنچه در این میان مورد سوال مردم است آن است که آیا به همه شعار اعتدال عمل شده و آیا هنوز افرادی در بدنه دولت نیستند که افراطی اند، سیاست زده اند، تندرو و یا کندرو و یا ناکارآمد و به اصطلاح بی خاصیت اند؟ جواب سوال در استانی همچون خراسان جنوبی به روشنی مشخص است چراکه هنوز هستند افرادی که شامل یکی از موارد فوق همچون تندروی، کندروی و ناکارآمد هستند و به اصطلاح آش دهن سوزی نیستند و بدین مناسبت توسعه استان در برخی موارد راکد است و عقب ماندگی تاریخی استان به دست چنین مدیرانی، جبران نمی شود.
حضرت علی می فرماید: «کسی نمی تواند مدعی ایمان باشد در حالی که معتدل نیست و در جایی دیگر می فرماید: شیوه مومن اعتدال و میانه روی است و نیز در جایی دیگر می فرماید: کسانی که در میان شما از بدی ها دوری می کنند و کارهای نیک انجام می دهند از بهترین های امت محمد (ص) هستند، همان ها که میانه رو هستند و هرآینه تندروها باید به آنها بپیوندند.»
موضوع به کارگیری افراد شایسته و دلسوز و همراه دولت را، هم، استاندار می داند و یا به شناخت آن پس از انتصاب به عنوان استاندار خراسان جنوبی رسیده است و هم، مردم و دلسوزان توسعه و پیشرفت استان. همچنین مردم می دانند که اولین مسوول توسعه استان، دولت و بدنه دولت در این استان و البته مدیران بالادستی در دولت تا شخص رییس جمهور است که یکی از راه های اصلاح و شتاب توسعه، به کارگیری نیروهای متخصص، شایسته و کارآمد بجای ناکارآمدان است. در خراسان جنوبی نیز این تغییرات از سوی استاندار از سطح معاونان تا مدیران برخی سازمان ها و دستگاه های دولتی کلید خورده و امیدواری در به کارگیری نیروهای زبده و کارآمد که توان، تخصص، شجاعت، مسوولیت پذیری و لیاقت لازم برای پست جدید دارند در فضای استان زنده شده است.
البته نیاز به تداوم این کار در سطح استانداری و ادارات کل و شهرستان ها، امری بسیار مهم و ضروری است چراکه با زیر ذره بین قرار دادن مدیران و اجرای برنامه های دولت و برنامه های پیش روی دستگاه های اجرایی در جهت رشد و توسعه دستگاه ها که منجر به توسعه روستاها، شهرها و سراسر استان خراسان جنوبی می شود می توان به لیاقت و کارآمدی مدیران تمام حوزه ها به راحتی دست یافت. بی شک هستند افرادی که در سطح استان و شهرستان ها بدون حب و بغض از سوی فعالان مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دلشان برای توسعه استان می سوزد و در جریان کامل شرح کار مدیران این دولت هستند و برای توسعه شهر و روستایشان دغدغه دارند. آنچه مسلم است آن است که به گواه کارشناسان، خراسان جنوبی در مسیر توسعه، تاکنون به آهنگ و ریتم قابل قبولی نرسیده و در بین استان های کشور رتبه پایینی در شاخص های مختلف توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد. اینجاست که میزان و توانایی کاریشان در رقابت با سایر استان ها در کسب ردیف بودجه، میزان توانایی و تعامل مدیران در سطوح بالایی دستگاه هایشان در وزارت خانه های مربوطه و میزان اجرای برنامه هایشان در استان و شهرستان های تابعه، نشان از آن دارد که آیا باید در آن واحد فکری به حال تغییر مدیر مربوطه کرد یا خیر. به هر حال اقدام استاندار خراسان جنوبی در انتصابات اخیر موجی از امید در راه شتاب توسعه استان ایجاد کرده که امیدواریم با شجاعت و اقدامات عاجل و نگاه کارشناسی ایشان و معاونانشان، تغییرات سازنده و مثبت در استان برای فاصله گرفتن از ته جدول و حرکت صعودی برای رسیدن به جایگاه بهتر در جدول و نمودار پیشرفت استان های کشور صورت گیرد.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.