به گزارش ایرنا محمدرضا غلامی روز سه شنبه در نشست شورای سیاستگذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان قاینات افزود: علیرغم خشکسالی های 20 ساله مردم ولایتمدار و دارالمومنین قاینات در سال گذشته سه میلیارد و 983 میلیون و 658 هزار برای بازسازی اعتاب مقدسه به صورت نقدی کمک کردند که رتبه اول خراسان جنوبی در جذب کمک های نقدی به این شهرستان اختصاص یافت.
وی از بافت و اهدای 40 تخته قالیچه و 21 تخته فرش 6 متری به متراژ 126 مترمربع توسط قالیبافان شهرستان خبر داد و گفت: از بافت فرش ها 520 میلیون ریال آورده داشته ایم که در جهت بازسازی عتبات هزینه و همچنین یک هزار و 183 مثقال زعفران نیز به همت مردم قاینات جمع آوری شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قاینات اظهار داشت: ارائه 6 هزار نفر روز خدمات برای بازسازی اعتاب مقدسه توسط 200 نیروی متخصص اعزامی شهرستان در سال گذشته انجام شده است.
وی به اعزام 40 نفر از خیرین به عتبات عالیات در سال گذشته اشاره کرد و گفت: 360 نفر از خادمان عتبات به مشهد مقدس و قم اعزام شده اند.
غلامی با اشاره به این که سال گذشته چهار موکب در ایام اربعین به زائرین امام حسین (ع) خدمات رسانی داشته اند گفت: حدود یک میلیارد ریال نذورات مردمی توسط خادمان موکب ها جمع آوری شده بود.
وی از کمک رسانی به سیل زدگان خوزستان، لرستان و سیستان بلوچستان به همت موکب های شهرستان قاینات خبر داد و افزود: بالغ بر 2 میلیارد ریال وجوهات نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان کمک شده است.
غلامی میزان تعهد قاینات در سال جاری برای کمک به عتبات عالیات را با توجه به سرانه جمعیتی شهرستان، پنج میلیارد و 809 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به ارادتی که مردم شهرستان قاینات به ائمه دارند پیش بینی می شود امسال هم بتوانیم قدم های خوب و موثری در جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی برای بازسازی عتبات عالیات داشته باشیم.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: گسترش نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران از دستاوردهای فعالیت های بازسازی در کشور عراق است.
موسی جوینده با اشاره به اعزام و صدور خدمات فنی و مهندسی جوانان کشورمان برای بازسازی اعتاب مقدسه اظهار داشت: پتانسیل و توانمندی و تعهد مهندسین ایرانی به جهان معرفی شد.
وی افزود: اولویت در بازسازی اعتاب مقدسه، تقویت و رونق تولید بوده بدین صورت که ضمن خرید کالای ایرانی و محصولات استان با رونق بافت فرش، حوله و ... نسبت به احیای صنایع دستی اهتمام داریم.
جوینده با اشاره به مردمی بودن فعالیت ستادهای بازسازی عتبات عالیات گفت: مدیریت کار با مردم است و استفاده از این پتانسیل و ظرفیت از مهمترین دلایل پیشرفت کار است.
شهرستان قاینات با جمعیت 116 هزار و 181 نفر و دارای سه بخش، پنج شهر و 8 دهستان در شمال استان خراسان جنوبی واقع شده و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.
7218*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.