به گزارش ایرنا زهرا اربابی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی گفت: همه باید بدانیم و بتوانیم شرایط بحرانی را مدیریت کنیم که مستلزم هوشمندی، نوآوری و خلاقیت است تا بتوان شرایط نامطمئن را مدیریت کرد.
وی ضمن قدردانی از نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به خراسان جنوبی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز به این استان نگاه ویژه داشته و در سفری که سال قبل به خراسان جنوبی داشت، برنامه ویژه و خاصی را با تامین اعتبار برای استان در نظر گرفته است.
معاون توسعه منابع انسانی و هماهنگی استان های سازمان برنامه و بودجه گفت: انتظار از مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز پیگیری بیشتر مصوبات این سفر است.
وی با تاکید بر اینکه باید از نقاط قوت، فرصت ها و استعداد برای توسعه استان نهایت بهره را گرفت افزود: این مهم توجه ویژه همه مدیران را می طلبد.
اربابی بیان کرد: ذخایر معدنی، فرصت های گردشگری، محصولات استراتژیک کشاورزی، مرز مشترک (با افغانستان)، وجود چهار بازارچه مرزی و صنایع دستی فرصت هایی است که در خراسان جنوبی می تواند مبنای توسعه باشد.
وی با اشاره به پتانسیل انرژی های نو در خراسان جنوبی اظهار داشت: این قابلیت بالقوه می تواند با برنامه ریزی به بالفعل تبدیل شود.
معاون توسعه منابع انسانی و هماهنگی استان های سازمان برنامه و بودجه، نیروی تحصیلکرده و جوان در خراسان جنوبی را ظرفیت دیگر دانست و گفت: سابقه خراسان جنوبی غنی از علم و دانش است و همواره استان های همجوار نیز از این مهم بهره برده اند.
وی افزود: پتانسیل های بالقوه وقتی بالفعل شوند، منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهند شد همچنین ارزش تولید ناخالص استان با این موضوع ارتقا می یابد و از همه مهمتر می تواند در ارزش افزوده بخش کشاورزی رونق ایجاد کند.
اربابی یادآور شد: در حال حاضر بیشتر ارزش افزوده استان خراسان جنوبی در بخش خدمات است اما با توجه به صنعت بسته بندی و صنایع تبدیلی و فرآوری این ارزش افزوده در زمینه محصولات مختلف می تواند ارتقا یابد.
وی با اشاره به نقاط ضعف در شبکه های حمل و نقل، زیربناهای تاسیساتی، راه ها و منابع آبی استان بیان کرد: اثر کمرنگ بنگاه های اقتصادی بزرگ در استان دیده می شود که نیاز به تلاش بیشتر دارد.
معاون توسعه منابع انسانی و هماهنگی استان های سازمان برنامه و بودجه گفت: حضور بنگاه های کلان اقتصادی و هلدینگ های اقتصادی بزرگ در استان می تواند اتکا به منابع دولت را کم کند.
وی گفت: در سند توسعه خراسان جنوبی چشم اندازی تعریف شده که قطعا با توجه به برنامه ها نیاز به هم افزایی همه مدیران دستگاه های اجرایی و پوشش و تلاش بیش از اندازه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دارد که در کنار سایر مدیران بتوانند به محقق شدن برنامه های توسعه کمک کنند.
اربابی تصریح کرد: وجود استعدادها، توانمندی و پتانسیل های اقتصادی به تنهایی موجب توسعه نمی شود لذا این مدیران هستند که در استان ها باید با تلاش، جدیت و عزم به اجرایی شدن برنامه ها کمک کنند.
وی گفت: مردم این استان فرهنگ اولویت بخشی به منابع را دارند و علاوه بر رعایت انضباط مالی، صرفه و صلاحی که باید در دستور کار هر مدیر باشد در فرهنگ مردم این استان رسوخ کرده است.
وی افزود: باید این مسئله مورد توجه همه مدیران قرار گیرد چرا که مدیریت موثر در شرایط سخت خود را نشان می دهد.
اربابی ضمن تقدیر از تلاش های محمدهادی آرین در ایجاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی و احیای مجدد آن گفت: وی بنا به تقاضای شخصی در ستاد حضور خواهند داشت که امید است با توان مدیریتی در پست های بالاتر همچنان به عنوان سفیری از خراسان جنوبی برنامه ها و پروژه های استان را دنبال کنند.
وی با اشاره به انتخاب مجید پورعیسی به عنوان رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی افزود: وی از مدیران با تجربه و باسابقه سازمان برنامه و بودجه هستند که انتظار می رود مطابق برنامه های ارایه و تجربه های کسب شده به عنوان بازوی اجرایی با همه توان و استفاده از مشارکت مدیران و خرد جمعی برنامه های توسعه استان پیش رود.
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور بر پیگیری بیشتر بسته توسعه استان که توسط محمدباقر نوبخت رئیس این سازمان تعریف شده است، تاکید کرد و گفت: اعتماد به بدنه کارشناسی از راه های موفقیت یک مدیر است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.