به گزارش ایرنا، علی شفیعی روز یکشنبه در دیدار امام جمعه و مسئولان شهرستان بشرویه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بشرویه یکی از 10 شهر خشت و گِل ایران است و آثار باستانی از قبل اسلام تا دوره قاجار در شهرستان موجود است و سابقه بشرویه نیز به دوران قبل از اسلام بر می گردد از این رو باید به بحث گردشگری آن توجه بیشتری شود.
وی اظهار داشت: شهرستان بشرویه 26 هزار نفر جمعیت دارد که دارای 2 شهر، 2 بخش و چهار دهستان است و 77 درصد جمعیت شهرستان شهری و بقیه روستایی هستند.
وی ادامه داد: این شهرستان در گذشته مرکز عبور استان های مرکزی و جنوبی کشور بوده که متاسفانه امروز کمی وضعیت آن از این حیث متفاوت با قبل است.
سرپرست فرمانداری بشرویه بیان کرد: در حوزه کشاورزی 30 هزار هکتار سطح زیر کشت زراعی و باغی در این شهرستان داریم که 18 هزار هکتار زراعی و هشت هزار هکتار باغی است.
شفیعی گفت: بسیاری از محصولات شهرستان مثل پنبه، جالیز، جو ، خاکشیر و بعضی گیاهان دارویی بشرویه در خراسان جنوبی رتبه نخست را دارد و بالاترین سطح زیر کشت پنبه در استان را داریم و 15 استان کشور نیز از این شهرستان تامین بذر پنبه می شوند.
وی افزود: تنها شهرستانی در کشور که خاکشیر را به شکل زراعی کشت می کند بشرویه است، آویشن و آنغوزه بشرویه هم منحصر به فرد است.
وی با بیان اینکه در بخش باغی پسته بشرویه بالاترین سطح زیرکشت را در استان دارد یادآور شد: هشت هزار هکتار باغ پسته داریم که پنج هزار هکتار آن بارده و بقیه در حال حاضر غیربارده است و در مجموع 100 هزار تن محصول زراعی، باغی و دامی نیز در این شهرستان تولید می شود.
سرپرست فرمانداری بشرویه بیان کرد: معادن سرب، روی، آهن و سولفات سدیم در بشرویه داریم که کیفیت بالایی دارد که در بخش معدن سرب و روی اقداماتی انجام شده و فعالیت همه معادن در سال های اخیر شروع شده است.
وی گفت: معتمدیان استاندار خراسان جنوبی از زمان انتصاب خود توجه ویژه ای به شهرستان بشرویه داشته است.
شفیعی افزود: در حال حاضر وضعیت کنونی جاده های بشرویه مناسبت نیست و نارضایتی هایی در بین مردم ایجاد شده که باید این موضوع هم پیگیری شود.
رئیس شورای اسلامی شهر بشرویه هم در این دیدار گفت: در سال 1355 در بشرویه راه هایی ایجاد شد که تردد زیادی از آنجا انجام می شد اما متاسفانه بعضی لابی گری ها موجب شد که مسیر بشرویه تغییر پیدا کند و این شهر در بن بست کامل قرار گیرد.
حسن سلیمی افزود: جاده ای در بشرویه بود که همه افرادی که از طبس به مشهد عزیمت می کردند از آن مسیر تردد داشتند که این مسیر به دلیل اعمال نفوذ نماینده وقت در سال 1353 تغییر کرد و مسیر 50 کیلومتری بشرویه به طبس به 128 کیلومتر افزایش یافت، این جاده برای ما نعمت بود چون تردد انجام می شد.
وی اظهار داشت: همچنین قرار بود خط آهنی را از بافق مشهد به منطقه کشیده شود که به دلیل لابی گری تغییر عمده کرد و 30 کیلومتر دورتر شد و خط آهنی که قرار بود از 18 کیلومتری بشرویه عبور کند اکنون در 55 کیلومتری است.
سلیمی گفت: در سال 1388 طرح مصوبی از جاده طبس - بشرویه تصویب شد و از سال 1389 اعتبار داشت که متاسفانه طبق گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی چون این پروژه بی تصدی بوده اعتبار آن هزینه نشده و امروز بعد از 10 سال کمتر از یک درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.