به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی شامگاه شنبه در دیدار اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه های بیرجند افزود: ما به صدور تمدن اسلامی به معنای صحیح آن خواهیم رسید.
وی گفت: اینکه به اسم اسلام، داعش را می سازند برای نابودی اسلام است، در واقع در عین حال که بهره برداری نظامی می کند یک نوع ابزار تبلیغاتی فرهنگی علیه مسلمین است اما امروز چون همه به رسوایی کشیده شده اند و مردم منتظر ارایه الگوی صحیح هستند.
وی اضافه کرد: اگر گام دوم انقلاب را حساب شده پیش ببریم که اکنون این مساله در سراسر کشور تعقیب می شود، خواهیم توانست این الگو را به عنوان تمدن اسلامی ارایه دهیم.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در میان نسل جدید و مخاطبان ما استعدادهای فوق العاده ای دیده می شود اظهار داشت: انتظار می رود فرصت های بیشتر و بهتری در اختیار نخبه ها، استعدادهای درخشان، جوانان و نوجوانان قرار گیرد تا آنچه دارند را ارایه دهند.
وی جوانان را صاحبان اصلی کشور دانست و افزود: برای اینکه کشور را به این جوانان و امنیت داران صدیق بسپاریم باید از قبل آنها آزمون و تجربه کافی را داشته باشند لذا از دانشگاه ها درخواست داریم به جوان فرصت بیشتری بدهند تا بتواند ارایه بدهد و آزاداندیشی به صورت علمی و بنیادی تحقق یابد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: از 200 سال قبل جوامع اسلامی از جمله ایران به سمت انحطاط پیش رفته و جز آنان که مزدور تبلیغات هستند همه می دانند این یک واقعیت است.
وی ادامه داد: زخم کهنه ای که از استبدادهای داخلی و پادشاهان و رهبران خودسر در جامعه اسلامی بود استعمار جهانی بر آن درد جدیدی افزود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: پیداست بر سر ملت چه آمد، آنان برای جامعه نمی خواستند کاری بکنند بلکه تفریحی می کردند و زمان ناصرالدین شاه 50 سال عمر مردم خورده شد لذا مردم دوران قاجار و بدتر از آن دوران پهلوی شکل می گیرند و سلطه بیگانه و بی عرضگی مسئولان نتیجه اش این می شود که نصف جمعیت ایران با گرسنگی و انواع بیماری ها تلف می شوند.
وی اظهار داشت: سلطه های سیاسی، فرهنگی، انواع و اقسام آلودگی های مردم به وسیله استعمارگران، نوکری پادشاهان مستبد، توسعه مصرف مواد مخدر، مسکرات، فحشا، فساد و انواع آلودگی هایی که اکنون هم تعقیب می شود، اینها را چرا فراموش می کنید؟
حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: بعد از فروپاشی حکومت عثمانی در زیر آسمان کبود و روی زمین نقطه ای که به عنوان رسمی جایگاهی در سطح بین الملل داشته باشد دیگر وجود نداشت و عناوین بلوک شرق و بلوک غرب مطرح بود.
وی افزود: در حالتی که کارشناسان معتقد بودند از اسلام چیزی جز نفس های آخر یک انسان پیر و مریض باقی نمانده است، در یک حالت باورنکردنی، انقلابی دینی، اسلامی و از نوع اسلام ناب مساوی با عقلانیت و وحدانیت و نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد و این قدم نخست بود.
امام جمعه بیرجند گفت: از سویی اگر دو سال دیگر تاخیری داشت همه چیز رفته بود همانطور که چند سال قبل آن نیز ممکن نبود و خدا این پیروزی را در یک مقطع خاص قرار داد و رسوایی مکتب های شرق و غرب و تهی بودن آنها خود را نشان می داد.
وی بیان کرد: دنیای استکبار شرق و غرب بی تفاوت ننشست و فرصت نداد برابر آرمان های خود آن را پیاده کنیم بلافاصله تهاجم بیرونی، تبلیغات، گروهک ها و سایر حمله کردند و لذا ما هم می بایست در چنین دنیایی هم دفاع می کردیم و هم جایگاه و پایگاه خود را تثبیت می کردیم.
وی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی از سویی خیلی به موقع و از سویی دشمن بالفعل خیلی قوی بود اما آمریکا شیطان بزرگ چرخاننده این برنامه بود لذا ما در 40 سال نخست انقلاب این حجم مشکلات را تحمل کردیم و با حداقلی که حافظ نظام باشد، جلو آمدیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: در این شرایط هر گروه، جمعیت یا حزبی که به نحوی برابر آرای مردم جلو آمده بودند از این فرصت خلاء، استفاده یا سوءاستفاده کردند و عوض اینکه آرمان های انقلاب و آنچه به عنوان نظام در قانون اساسی تدوین شده و بر اساس اسلام ناب، عدالت و حکمت بود را پیاده کنند برعکس عمل کردند البته به نحوی هم مدیریت هایی داشته اند.
وی گفت: هر کدام آمده اند بالاخره پایه و میزانی که از قبل ساخته شده را ویران کرده و از نو پایه جدید ساخته اند که یکی از تضییع های بزرگ است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی به فرموده رهبر معظم انقلاب که تذکر دادند سیاست ها را عوض نکنید اشاره کرد و گفت: عده ای زحمت کشیده و سیاستی به نفع مردم تدوین می کنند سپس حزب دیگری از نو آن را به هم ریخته و مجدد پیاده می کند این یعنی می خواهد ما را روی صفر نگهدارند.
وی افزود: آرزوی بیگانه نابودی نظام بود لذا از ابتدای انقلاب همه به خاطر داریم که می گفتند 6 ماه دیگر نظام ساقط است سپس یکسال،2 سال، پنج سال، 10 سال و در نهایت 13 آبان 97 گفتند کسی 22 بهمن را نخواهد دید.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: این حاکی از این است که نظام تثبیت شده است و آنچه دشمن خواب می بیند عکس آن تعبیر می شود اما اکنون که نظام تثبیت شده باید یک قدم دیگر برداشت.
وی گفت: قدم دیگر این است که باید بعد از تثبیت نظام که مهمترین دستاورد ماست همه به عنوان اسلامی و انسانی بکوشیم تا اشتباهات خود را جبران کنیم چون سرنوشت همه به هم گره خورده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه خود را باید نقد و اشتباهات را اصلاح کنیم اظهار داشت: دولتمرد یا شهروند همه با هم هستند، اگر مردم از دولتمردان به معنای عامه نارضایتی هایی هم دارند و گاه عقده ها در گلویشان گیر می کند اما بدانند دولتمردان را خودشان انتخاب می کنند.
وی گفت: اگر دولتمردان به جای پیاده کردن قانون اساسی، اهداف حزبی را پیاده کرده و فرصت های مردم را می سوزانند اگر اشتباه کرده اند باید برگردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: چه اشکال دارد انسان به اشتباه خود اقرار کرده و از خدا و بندگان وی عذر بخواهد، آرمان های انقلاب ما مشخص است قانون اساسی ما بر اساس اسلام شناسی دقیق انجام شده و نسخه کار ماست چرا این قانون را پیاده نکرده اید.
وی افزود: این در حال حاضر برای ما فرصت عظیمی است چون در 40 سال ابتدای انقلاب از ترورهای منافقین در داخل و شهادت آنان تا خروج از منطقه و سطح بین المللی این همه خیمه شب بازی در آوردن خیلی تلخ است، اینها با مردم، ملت ها و کشورها چه کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: این همه ویران کردن زیرساخت های کشورها، کشتن زن و بچه ها، آواره کردن انسان ها و سایر خیلی تلخ است اما این تلخی که خداوند به همه آنهایی که داده و در زیر چکمه استبداد اسکتبار غربی به شهادت رسیدند و انسان هایی که حقوقشان ضایع شده یک دستاورد هم داشت و آن فرصت است.
وی اظهار داشت: خون به ناحق ریخته شده این انسان های مظلوم یک دستاورد دارد و آن اینکه بعد از این همه پرده برداری که از مکتب های شرق و غرب و اندیشه های کثیف غربی شد به گونه ای است که مردم دنیا حتی از ملت های خودشان بدشان می آید.
امام جمعه بیرجند عنوان کرد: از سویی از گذشته آن خلاء تفکر مکتبی که بتواند بشر را اغنا کند از شرق و غرب به رسوایی کشیده شد و از سویی امروز پرده برداری های میدانی از ظلم، بی رحمی، ویرانی، آدم کشی و سایر در صحنه میدانی برای آنان هیچ چیز نگذاشته است.
وی تصریح کرد: اکنون وقت گام دوم انقلاب است یعنی در آن خلاء فکری و این رسوایی میدانی، ما باید الگویی از اسلام حقیقی را نشان دهیم لذا همه در این زمینه وظیفه داریم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در گام دوم انقلاب در این شرایطی که در دنیا فرصت حاصل شده باید در ایجاد دولت اسلامی که فقط یک مسئولیت دارد و آن پیاده کردن اسلام است و لاغیر بکوشیم در غیر این صورت پشت میز نشستن مسئولان غصبی و حرام است.
وی گفت: دولت اسلامی براساس تعهداتی که دارد و آنچه در قانون آمده و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری به وسیله مردم صورت می گیرد، مردم از انقلاب پشیمان نشده اند چون در انقلاب خوب پیش آمدند بلکه از انتخاب پشیمان شده اند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مردم خواستار پیاده شدن دولت اسلامی هستند اظهار داشت: امروز اگر از مردم نظرخواهی شود بیش از 98 درصد آنها اسلامی می خواهند که در قانون اساسی ذکر شده و سئوال آنها این است که چرا اسلام پیاده نمی شود نه اینکه اسلام چیست.
وی با طرح این سئوال که چرا به نسخه دولت اسلامی عمل نمی شود عنوان کرد: امروز خواسته مردم، تجربه ما و شرایط جهانی که در دو قطب ظلم و عدالت خواهی است خواهان این مساله است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز در صحنه بین المللی اربعین حسین به صورت سمبلیک این مساله جلوه می کند و می بینیم آزادی خواهان و عدالت خواهان جهان در نام های گوناگون اعم از مسلمان یا غیرمسلمان، یهودی و مسیحی حضور دارند تا در برابر ظلم به پا خیزند.
وی یادآور شد: اکنون وقت گام دوم انقلاب است به این معنا که فرصت جهانی و داخلی، انگیزه های مردمی، پشتوانه قانون اساسی را داریم و باید دولت اسلامی تشکیل شود.
امام جمعه بیرجند از دولت اسلامی به عنوان یک دولت مربی یاد کرد و گفت: بالاخره کسی که به عنوان استاد پشت میز می نشیند باید بداند مخاطب به او اعتماد می کند لذا قول، عمل، رفتار و کردارش باید آموزنده باشد این یعنی دولت اسلامی نه اینکه مدام گزارش اختلاس، حقوق نجومی و انواع گزارش های سوء برسد.
وی افزود: دولت اسلامی به معنای عام یعنی هر کس پشت هر میزی می نشیند پیش از هر چیز باید خود را مسئول بداند تا مخاطب خود را تربیت اسلامی کند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: امروز تجربیات، شیرینی ها، تلخی ها و اشتباهات زمینه مساعدی برای تحقق این مساله دارد که آن حرکت گام دوم انقلاب اسلامی است.
وی گفت: وقتی دولت به معنای عام باشد و شرایط فرصت جهانی پیش آید می توان به عنوان تمدن اسلامی انحرافات حتی جهانی را اصلاح کرد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.