به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: امروز نظام ما به یک نظام بین المللی و مقتدر در جهان و منطقه تبدیل شده است و ما هرگز سر دوراهی جنگ و صلح قرار نداریم.
وی گفت: دشمنان گاهی گزینه نظامی را مطرح می کنند ولی بدانند که با گزینه نظامی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
خطیب جمعه بیرجند بیان کرد: بله امروز ما بر سر دوراهی هستیم نه دوراهی جنگ و صلح بلکه دوراهی عزت و مقاومت و ذلت و تزویر هستیم و دشمنان خارجی و برخی افراد مغرض، مزدور و نفوذی داخلی بدانند که در این دوراهی براساس قرآن و اسلام، آموزه های دینی، عقل سلیم و عزت اسلامی گزینه قطعی ملت ما مقاومت عزتمندانه و نه تکریم ذلیلانه است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نباید در برابر هنجارشکنان مغرض سکوت کنیم بلکه باید با این افراد مغرض و سازمان یافته برخورد قانونی شود.
حجت الاسلام مختاری افزود: با کسانی که در سطح جامعه هنجارشکنی می کنند و قوانین الهی را زیر پا می گذارند باید برخورد قاطع شود چرا که حرمت جامعه اسلامی ما را نگه نمی دارند.
وی با بیان اینکه اساسی ترین و زیربنایی ترین ارزش انسانی ایمان است گفت: یکی از ویژگی های ایمان، اختیاری بودن آن است که براساس آیات قرآن کریم هیچ اجباری در دین نیست ولی التزام به قوانین در جامعه اسلامی ضروری است.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان عده ای در دانشگاه تهران با برخی دلایل عوام فریبانه هنجارشکنی کردند که خوشبخانه با دخالت اساتید و دانشجویان مومن و انقلابی دهان هنجارشکنان بسته شد.
وی گفت: برخی مدعی هستند که باید مردم را آزاد بگذاریم و هر کس هر رفتار خلاف عرف و نامشروعی خواست انجام بدهد و کسی کاری به این رفتارها نداشته باشد، مشخص می شود که این گونه افراد هیچ اعتقادی به اسلام و دین ندارند.
مختاری افزود: گاهی برخی افراد برای فریب افکار آحاد جامعه متوسل به برخی آیات قرآن کریم می شوند و با این توجیه می خواهند برخی رفتارهای خلاف شرع از جمله بدحجابی و اعمال نامشروع داشته باشند.
وی بیان کرد: کشور ما اسلامی است و اکثر مردم مسلمان هستند و باید فضای حاکم بر جامعه ما براساس قواعد اسلامی باشد، حاکمیت هم موظف است قوانین اسلامی را در فضای عمومی جامعه اجرا کند و در جامعه اسلامی باید افراد حرمت دین و اعتقاد مردم مسلمان را حفظ کنند.
خطیب جمعه بیرجند گفت: باید فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بیش از گذشته در جامعه فرهنگ سازی و اجرا شود و این فریضه در مورد افرادی که در فضای عمومی جامعه اعمال خلاف شرع انجام می دهند با تذکر و ارشاد اجرا شود.
وی عنوان کرد: با بهترین روش به هنجارشکنان تذکر می دهیم و اگر باز هم مغرضانه به اعمال هنجارشکن خود ادامه دهند باید به نهادهای امنیتی معرفی شوند.
حجت الاسلام مختاری افزود: نباید با سکوت ملت و جامعه اسلامی افراد هنجارشکن جسورتر شوند و بیش از گذشته جامعه اسلامی ما را آلوده کنند، جای تاسف دارد که در جامعه ای که بر سر سفره شهدا نشسته ایم برخی افراد از روی غرض ورزی به فرهنگ دینی مردم بی توجهی کنند.
وی اظهار داشت: جای تاسف دارد که در مدرسه و دانشگاه برخی دنبال هنجارشکنی و ترویج بدحجابی هستند، باید دانشجویان متدین جلوی این افراد مغرض را بگیرند و فضا را بر آنان تنگ کنند.
وی گفت: وزارت آموزش و پرورش و دولت باید بیش از گذشته مراقب و مواظب باشند و فضا را برای افراد مغرض و هنجارشکن ناامن کنند.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: مدارس ما محل اجرای سند 2030 و ترانه های مفتضح غربی نیست و برای مردم ما دین و اعتقاد آنان از جان و مالشان ارزش بیشتری دارد و هرگز بی توجهی به ارزش های اسلامی و اعتقادات خود را تحمل نکرده و نخواهند کرد.
وی در بخش دیگری از خطبه ها بیان کرد: مسئولان با بی تدبیری در مسائل اقتصادی هزینه های هنگفتی را به مردم در یک سال اخیر به ویژه در ماه مبارک رمضان تحمیل کرده اند و اگر در بخش اقتصاد توفیقی نداشتند تلاش کنند که از فرهنگ مردم حراست کنند و گرنه مردم به میدان می آیند و با مسئولان نفوذی و هنجارشکنان برخورد و مقابله می کنند.
وی گفت: ملت ایران 200 هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده اند و هرگز دست از ارزش های دینی خود برنخواهند داشت و باید افراد مغرض خود را اصلاح و با فرهنگ جامعه اسلامی وفق دهند و گرنه جامعه اسلامی و مردم مسلمان تسلیم خواسته های نامشروع هنجارشکنان نخواهند شد.
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه مردم و مسئولان اضافه کرد: در 40 سال گذشته انقلاب اسلامی ما به عنوان معجزه قرن ایجاد، مستقر و تثبیت شد و علیرغم شیطنت بازی و توطئه های دشمنان در یک سال گذشته مقام معظم رهبری نقشه راه ادامه مسیرش را تبیین کردند.
وی افزود: در ادامه مسیر انقلاب 2 خلاء اساسی وجود دارد که ریشه 80 درصد مشکلات جامعه به این خلاءها بر می گردد و یکی مسئله حاکمیت اسلامی است اگرچه در 40 سال گذشته حاکمیت انقلابی به معنای عام کلمه زیاد داشته ایم ولی حاکمیت ها فراز و نشیب داشته است.
وی گفت: برای ادامه پراقتدار مسیر انقلاب به حاکمیت توحیدی و جهادی که دغدغه ای جز حل مشکلات مردم نداشته باشند، نیاز داریم.
حجت الاسلام مختاری خلاء دوم انقلاب را جامعه و ملت اسلامی دانست و اظهار داشت: باید تمام آحاد جامعه تلاش کنند که یک جامعه اسلامی واقعی، آگاه، متدین و مومن را تشکیل دهند و برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شود که اکثر جامعه ما انقلابی، اسلامی و مومن باشند تا در تمام زمینه ها موفق شویم.
وی با بیان اینکه نظام اسلامی ما پشتوانه قوی به نام اسلام دارد و بهترین قانون اساسی جهان را داریم افزود: باید ملت و حاکمیت ما به معنای واقعی کلمه انقلابی باشد تا افراد هنجارشکن و غیرانقلابی در اقلیت باشند و نتوانند ابراز وجود کنند.
خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: در صورتی که خلاء های انقلاب به عنوان تحقق ملت و حاکمیت انقلابی در گام دوم انقلاب محقق شود، دشمنان ما از توطئه های خود ناامید می شوند و زمینه تحقق تمدن اسلامی در جهان فراهم می شود.
وی گفت: ملت ایران از هزاران سال پیش فهمید که خیر دنیا و آخرت آنان در عمل به آموزه های دینی است ولی متاسفانه در برخی مقاطع زمانی از جمله دوران پهلوی و ستم شاهی، حاکمیت به زور به دنبال تغییر عقیده و باورهای دینی مردم بود.
وی ادامه داد: در یک مقطع زمانی افرادی بر ایران ما حاکم شدند که اعتقادی به دین و اسلام نداشتند و کشور ما را مکانی برای جولانگاه اروپایی ها تبدیل کردند و برای ما شاه تعیین و بر ما حکومت می کردند.
حجت الاسلام مختاری گفت: امام راحل با ید الهی و پشتوانه مردم، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و قانون اساسی مبتنی بر اسلام برای اداره کشور تبیین شد که خیر و برکت آن به تمام مردم ما رسیده است.
وی افزود: علیرغم تمام مشکلات انقلاب ما در همه عرصه ها پیشرفت چشمگیری داشته است و با وجود ناامنی های زیادی در منطقه بیشترین درجه امنیت را در کشورمان شاهد هستیم.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه خدمات نظام اسلامی با زمان قبل از آن قابل مقایسه نیست گفت: گاهی قشر جوان جامعه ما خبر ندارند که قبل از انقلاب مردم چه مشکلاتی داشته اند که باید برکات انقلاب و نظام برای آنان بازگو شود.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.