اصولا وحدت و یکپارچگی از هر نوع و جنس که باشد خروجیش یک کلمه بیشتر نیست: قدرت بیشتر. قدرت بیشتر هم امیدی همچون پیروزی و موفقیت را در دل هر کس زنده می کند. پس پیروزی در هر کاری آنقدر ارزش دارد که بخاطر آن اتحادی همه جانبه شکل گیرد و در این اتحاد همه جانبه، همگی از برخی منافع گروهی خود بگذرند تا منافع مشترک و کلی حاصل شود.
در ایران این اتحاد مدتی است که در مقابله با دشمن خارجی شکل و هیأت منسجم تر و مقتدرتری به خود گرفته و باعث قوت قلب و بالارفتن روحیه و اعتماد عمومی شده است، چه آنجا که در تحریم سپاه پاسداران توسط آمریکا، حمایت گسترده دولتی و خصوصی و عمومی از سپاه صورت می گیرد و چه اینک که در اعلام رفتار برجامی ایران در واکنش به بدعهدی طرف های مذاکره کننده، حمایت مردمی و همگانی از برنامه های برجامی ایران صورت گرفته است.
رنگ این اتحاد نیز در استان خراسان جنوبی مخصوصا در راهپیمایی مردم استان بعد از نمازجمعه عبادی - سیاسی جمعه ای که گذشت با حضور اقشار مردمی آنهم با دهان روزه، به نمایش درآمد و مردم با فریادهای خود حمایت از تدابیر کشور و دولت را در مقابله با رفتار طرف های خارجی اعلام کردند.
اما آنچه که در این بین حایز اهمیت است آن است که بدانیم مردم و مسؤولین در اعلام حمایت خود گرچه سنگ تمام را می گذارند اما دو نکته را مد نظر دارند که می بایست هم از سوی مردم و هم از سوی مسؤولین مورد تدقیق جدی قرار گیرد: اول آنکه در میان این حمایت ها هستند کسانی که ناخواسته و یا ندانسته در زمین حریف بازی می کنند و داد مخالفت سر می دهند و فضا را به سمت کارشکنی و رسوب گیری و اختلال پیش می برند که می بایست حواسمان به این افراد باشد، به افرادی که از خارج از کشور کنار گود نشسته اند و می گویند لنگش کن. این ها همان افرادی هستند که بعضا از سر باد معده برای این و آن تصمیم می گیرند و به قول معروف برای مردم داخل نسخه نویسی می کنند و دارو تجویز می کنند. دومین مطلب آنست که بالاخره مردمی که در همه جریان ها و خصوصا در بزنگاه ها پای نظام و انقلاب می ایستند و از خود و مال خود در اتفاقات مختلف از جمله بلایای طبیعی چون سیل و زلزله و ... مایه می گذارند و به داد هم وطن خود می رسند و در بحران هی سیاسی هم متحدالشکل پای کار می آیند و از نظام و انقلاب در برابر تهدیدات خارجی دفاع می کنند مطالباتی دارند که می بایست به این مطالبات توسط نظام و دولت پاسخ داده شود. مردم تحریم اقتصادی را به خوبی درک می کنند اما تحدید به واسطه اختلاس و عدم مدیریت و سوء استفاده گری توسط مدیران و ... را نه تنها برنمی تابند که باعث عدم اعتماد و در نتیجه سرخوردگی مردمی می شود.
اینکه نتوانیم تورم افسارگسیخته و غیرعقلانی را کنترل کنیم، اینکه قیمت ها سر به فلک بکشد، اینکه قیمت اقلام مورد نیاز و حیاتی مردم سیر صعودی و لحظه ای بگیرد آن چیزی نیست که مورد قبول مردم باشد. ثبات مدیریت و ثبات در نرخ کالاها مهمترین خواسته مردمی است که همه جوره اصل حمایت را در دستور کار خود دارند و در برابر تهدیدات دشمن با اصلی به نام اتحاد رنگ از رخساره بدخواهان بر می دارند.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.