به گزارش ایرنا علی ناصری که امروز (شنبه) میهمان شورای اسلامی شهر بیرجند بود، افزود: سازمان ها و ادارات باید مانند مردم عادی پروانه را اخذ و مسایل ایمنی و امنیتی را رعایت کنند.
وی با اشاره به دغدغه اعضای شورای شهر در خصوص اراضی 450 هکتاری که از پادگان بیرجند به راه و شهرسازی واگذاری شده است گفت: قطعا مشاوران طرح پیش بینی های لازم برای فضاهای تفریحی و پارک را داشته اند.
فرماندار بیرجند در پاسخ به اظهارنظر یکی از اعضای شورای شهر که گفته بود اراضی دیده شده در طرح 450 هکتاری برای فضای سبز روی گسل قرار گرفته و مناسب این کاربری نیست اظهار داشت: هسته اولیه شهر بیرجند حوالی گسل است و همه تپه های موجود خطرات بالقوه را دارند اما نباید مردم را نگران کنیم و از طرفی هم خود را منفعل بدانیم.
وی گفت: در تهران نیز همه بوستان ها همین شرایط را دارند و روی گسل ساخته شده اند لذا فضای سبز با همین رویکرد اختصاص پیدا می کند که فضای بدون سقف و عمومی روی گسل ها ساخته شود.
ناصری درباره موضوع چهارشنبه بازار که در این نشست مطرح شد، گفت: لازم است در کمیسیون تنظیم بازار استان و با خرد جمعی به این نتیجه برسیم که کدام نقطه مناسب چهارشنبه بازار است.
وی با تاکید بر اینکه صلاح نیست چهارشنبه بازار قدیم تعطیل شود افزود: با این وجود نیازمند ساماندهی بیشتر بوده تا به شکل یک بازار محله برای دسترسی ساکنان منطقه قابل استفاده باشد.
فرماندار مرکز استان بر همکاری بین دستگاه ها در ساماندهی برخی محلات قدیمی از جمله کارگران و خیابان انقلاب تاکید کرد و گفت: برخی مسایل در مهرشهر نیز نیازمند تعامل بیشتر بین شهرداری و آب و فاضلاب است تا بتوان معابر این منطقه را ساماندهی کرد.
وی یادآور شد: برای ورود شهرداری به ساماندهی ورودی شهر از قسمت میدان فرودگاه باید موضوع اتصال راه آهن و جانمایی ایستگاه آن مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که طرح مدنظر نهایی شده باشد، شهرداری می تواند اقدامات لازم را برای زیباسازی ورودی انجام دهد.
ناصری در خصوص دغدغه اعضای شورای شهر برای مسئله سگ های ولگرد و سگ گردانی گفت: برنامه ریزی جدید در خصوص جمع آوری سگ ها و کنترل آنها در پناهگاه موجود انجام می شود و یکی از امور جدی در دست اقدام است.
وی افزود: سگ گردانی نیز خلاف قانون بوده و نه تنها نیازمند فرهنگسازی است بلکه پلیس هم می تواند به این مسئله ورود پیدا کرده و برخورد کند.
فرماندار بیرجند بر اطلاع رسانی نهادهای مربوط در خصوص ایمن بودن مخازن سوخت شهر بیرجند نیز تاکید کرد و گفت: باید شفاف سازی شود که اگر گواهی ایمنی لازم نیاز دارد صادر و به مردم اطلاع رسانی شود.
وی به دغدغه اعضای شورای شهر درباره مدیریت سیلاب ها در شهر بیرجند اشاره و اضافه کرد: بازدیدهایی که فروردین امسال از برخی رودخانه ها داشتیم نشان می داد ساخت و سازهایی در حریم رودخانه انجام شده لذا اگر مشاور طرح تفصیلی آخرین بررسی ها را ارایه دهد شهرداری می تواند صدور پروانه را در این مناطق متوقف کند تا حریم و بستر رودخانه تعیین تکلیف شود.
ناصری گفت: در بخش صنوف آلاینده نیز شهرداری کمک کرد مزایده بخشی از قطعات به اتمام رسید و اگر اعضای اتحادیه صنوف آلاینده برای دریافت زمین ترغیب شوند می توانیم شهرک صنفی الگویی را مطابق رعایت ضوابط شهری داشته باشیم.
وی با اشاره به درخواست شهرداری برای سرمایه گذاری در بند دره گفت: هم اکنون سرمایه گذاران بخش خصوصی طرح هایی در بند امیرشاه، بند دره و چهارده در دست اجرا دارند لذا نباید ورود شهرداری این سرمایه گذاری ها را تحت الشعاع قرار دهد.
وی اظهار داشت: با این وجود می توان در اراضی پادگان زمینه سرمایه گذاری شهرداری برای ایجاد فضای مناسب تفریحی و گردشگری را فراهم کرد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.