به گزارش ایرنا محمدرضا بااطمینان روز پنجشنبه به مناسبت فرا رسیدن 21 اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 24 هزار و 500 دانش آموز در یکهزار و 23 گروه تشکیلاتی مدارس استان فعالیت می کنند که 20 درصد دانش آموزان را شامل می شود.
وی با بیان اینکه کار تشکیلاتی موفقیتی تضمین شده است، تصریح کرد: یکی از آسیب های امروز تکیه دانش آموزان به کتاب و کلاس درس به تنهایی است که قرارگیری در این تشکل ها مهارت اجتماعی را افزایش می دهد.
بااطمینان اظهار داشت: تربیت دانش آموزان با روابط اجتماعی و مسئولیت پذیری بالا نیاز به دستگاهی تربیتی دارد که سازمان دانش آموزی نقطه وصل دانش آموزان به مهارت های اجتماعی است.
وی برگزاری زنگ مهر و مقاومت، مهر در انتظار همدلی، مانور زلزله، اردوهای مهارتی و آموزشی، مراسم احلی من العسل، مجامع و اعضا و مربیان، مجلس دانش آموزی و طرح ملی گردشگری را از مهمترین برنامه های سازمان در سال تحصیلی جاری بیان کرد.
با اطمینان طرح سیل مهربانی، سازماندهی سرویس مدارس، کارگاه های مهارت اجتماعی و ساماندهی بوفه های مدارس را از دیگر اقدام ها عنوان کرد.
وی ادامه داد: در طرح سیل مهربانی 80 میلیون تومان توسط دانش آموزان استان برای مناطق سیل زده جمع آوری شد و از ابتدای سال تاکنون 700 دانش آموز در کارگاه های مهارت اجتماعی شرکت کردند.
رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در طرح ساماندهی سرویس مدارس از کمیته های مربوطه برای مهر آینده تشکیل شده است، افزود: سعی می شود نحوه قرار گیری دانش آموز در ناوگان ها برای والدین آنها به صورت لحظه ای پیامک شود.
وی غبار روبی مزار شهدا، برگزاری سلسله همایش های منطقه ای و استانی، برپایی نمایشگاه دستاوردها، برنامه های هنری، تبلیغات محیطی و رسانه ای، دیدار با ائمه جمعه و جماعات، کوهپیمایی و سپاس از مربیان پیشتاز را از مهمترین برنامه های سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در استان ذکر کرد.
سازمان دانش آموزی 21 اردیبهشت سال 1378 تاسیس شده است.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.