به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ناصر خوش خبر امروز (چهارشنبه) در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان این اداره کل و مسئولان انجمن های فرهنگی و هنری استان با بیان اینکه فرهنگ زیربنای توسعه است افزود: بی ‌شک بدون رشد فرهنگی، رشد اجتماعی و اقتصادی در جامعه محقق نخواهد شد.
وی فرهنگ را زیربنای توسعه حتی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی عنوان و تصریح کرد: اگر خیال کنیم تنها با ساخت و ساز و کار اقتصادی مشکلاتمان حل خواهد شد، این تفکری اشتباه است زیرا فرهنگ زیربنای توسعه کشور است و عدم توجه به آن زیان های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بخش زیرساخت های فرهنگی را در توسعه فرهنگ هر منطقه ای مهم برشمرد و افزود: اگر قرار است در مسیر توسعه در سایر بخش ها در هر سرزمین و منطقه ای اتفاقی مثبت رخ دهد، این مسیر تنها با تقویت بخش فرهنگ و توجه به این مهم به دست خواهد آمد و ما هم تلاش خواهیم کرد در این امر گام های مهمی در استان برداریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در ابتدای این دیدار ضمن بیان تبریک این انتصاب، خراسان جنوبی را پهنه گسترده ای از زیبایی های طبیعت، تمدن و مدنیت و سرزمین اندیشمندان و عالمان برجسته برشمرد و افزود: عالمان و محققان این دیار در جلوه گری تمدن ایرانی - اسلامی تاثیر گسترده ای داشته اند و بزرگانی مانند ابن حسام، حکیم نزاری، پروفسور معتمدنژاد، دکتر شکوهی، پروفسور گنجی، دکتر بدیع الزمان فروزانفر و... از ستارگان درخشان آسمان فرهنگ و علم خراسان جنوبی اند که آن را به سرزمین عالمان و فرهیختگان تبدیل کرده است.
ناصر نبی زاده با بیان اینکه بحث زیرساخت های فرهنگی و هنری در حوزه استانی ضعیف است گفت: چشم انداز خوبی در مرکز و شهرستان های استان دیده شده که امیدواریم با نگاه روشن مقام ارشد استان و با اعتباراتی که امسال برای آن پیش بینی خواهد شد و با نگاه حرفه ای تری که به این مجموعه ها داشته ایم، این مجموعه ها را در آینده نزدیک به اتمام برسانیم.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به عنوان یک استان فرهنگی دارای ظرفیت های فرهنگی و هنری بسیار زیادی است که باید بیش از پیش این ظرفیت ها مورد توجه قرار گیرد اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد حضور گردشگران و هنرمندان مطرح کشوری در قالب جشنواره های متعدد فرهنگی و هنری خواهیم بود و برای انجام کارهای بهتر و بیشتر در این زمینه نیارمند حمایت مسئولان ارشد استان هستیم.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.