به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، احمد بخشی با بیان اینکه یکی از اهداف هلال احمر حمایت از سلامت انسان ‌ها و کاهش آلام و رنج ‌های بشری است افزود: اهالی 10 روستا از خدمات کاروان سلامت بهره مند شدند.
وی ادامه داد: تیم های کاروان سلامت استان متشکل از متخصص داخلی، پزشک عمومی، کارشناس مامایی، کارشناس مبارزه با بیماری ها، مربی امداد، 12 امدادگر داوطلب و 10 نفر از پرسنل بودند که در این طرح مشارکت کردند.
بخشی تصریح کرد: ویزیت رایگان، توزیع داروی رایگان، مشاوره و برگزاری کارگاه های آموزشی از مهمترین خدمات ارایه شده در این کاروان ها بود.
وی ارزش ریالی این خدمات را 140 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: 230 نفر از اهالی روستایی از این خدمات بهره مند شدند.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: همزمان با هفته هلال احمر روز پنجشنبه 19 اردیبهشت نیز یک کاوران سلامت از شهرستان طبس به مناطق عشق آباد و چاه مسافر اعزام می شود.
سامانه بارشی اواخر فروردین ماه امسال در شرق کشور و استان خراسان جنوبی فعال شد که اوج فعالیت آن در این استان 25 و 26 فروردین بود و موجب جاری شدن روان آب و سیلاب شد.
سیلاب در برخی مناطق استان از جمله شهرستان های طبس، سربیشه، درمیان، نهبندان، بشرویه و زیرکوه از شدت بیشتری برخوردار بود اما با تدابیر اندیشیده شده از قبل، آمادگی دستگاه های مختلف و همکاری مردم، سیلاب مهار شد.
بارندگی شدید و سیل فروردین ماه در استان خراسان جنوبی خسارات مالی برجا گذاشت اما سازه های آبی این استان را سرریز کرد.
استان مرزی و کویری خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.