سید محمدعلی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجتمع حسین آباد نهبندان بیش از 15روستا را تحت پوشش دارد و هر ساله در فصول گرم و ایام تعطیلات با تنش های آبی به دلیل کمبود و قطع آب روبه رو می شود.
وی با بیان اینکه برنامه کاهش تنش های آبی در این مجتمع از آبان 97 براساس اولویت بندی و زمان بندی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: هدر رفت 1.5 لیتر آب بر ثانیه در مسیرهای رودخانه ها که قابل رویت نبود، شناسایی شد و تعویض یک هزار و 150متر خط انتقال انجام شد.
محمدی با بیان اینکه نصب سیستم کنترل مخازن و ایستگاه های پمپاژ با قابلیت رصد 24 ساعته برای جلوگیری از سرریز مخازن و اطلاع از قطع و یا مشکل فنی تاسیسات انجام شد، ادامه داد: همچنین تجهیزات مکانیکی شامل کنتور حجمی و فلوتر هیدرولیکی نصب و راه اندازی شد که کاهش زمان رفع اتفاقات را به دنبال داشت.
وی بیان کرد: با اقدامات اصلاحی مختلف انجام شده کمترین تنش آبی را در فصل بهار امسال در این مجتمع داشته ایم و شاهد رضایت مندی مردم بوده ایم.
مدیر آب و فاضلاب روستایی نهبندان از آغاز طرح مشارکتی اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده روستای خوانشرف خبر داد و گفت: بازسازی شبکه های فرسوده این روستا با اعتبار 200 میلیون تومان در حال انجام است که از این مقدار 130 میلیون تومان با مشارکت آب و فاضلاب روستایی، 40 میلیون تومان بخشداری و 30 میلیون تومان با مشارکت مردم روستا انجام می شود.
محمدی افزود: در این روستا بازسازی یک هزار و 500 متر از شبکه داخلی و تعویض 150 مشترک به صورت کامل انجام خواهد شد.
7556* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.