به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی عصر سه شنبه در اولین جلسه کارگروه استانی ایجاد، هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه های بسیج سازندگی استان در سال جاری که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: خراسان جنوبی در جمع آوری کمک های مردمی پیشگام بوده و سپاه نیز در این زمینه طرح جهاد همبستگی ملی را برای مشارکت بیشتر مردم دنبال می کند.
وی افزود: از همین رو با اتاق اصناف استان برای جمع آوری کالاهای خانگی وارد تفاهم شده ایم تا از ظرفیت کسبه استان برای کمک به سیل زدگان بتوان استفاده کرد.
فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی گفت: برای بازسازی منازل خسارت دیده سهم هر مسجد را حداقل 10 میلیون تومان در نظر گرفته ایم که با مشارکت مردم و خیران این کمک ها جمع آوری و به مناطق سیل زده ارسال شود.
وی افزود: در صورتی که عرصه های پیشرفت به جهادگران واگذار شود قطعا تلاش ها نیز بیشتر خواهد بود.
سردار قاسمی با تاکید بر لزوم پشتیبانی از گروه های جهادی گفت: تابستان امسال گروه هایی از دانشگاه تهران عازم خراسان جنوبی می شوند که نیاز است در زمینه اسکان، حمل و نقل و ترابری پشتیبانی شوند.
وی ادامه داد: سهم خراسان جنوبی از 40 هزار پروژه سراسری در کشور 750 پروژه بوده که 50 درصد آورده آن از محل اعتبارات استانی تامین می شود و مابقی بر عهده سپاه است.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه سهم دستگاه های اجرایی در پروژه های مشارکتی باید مشخص شود گفت: تاکنون درخواست های مردمی مبنی بر واردات دام داشتی زیاد بوده که امید است مدنظر مسئولان برای ماندگاری جمعیت در روستاها باشد.
وی با اشاره به برنامه های سپاه در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی، اردوهای جهادی و غیره افزود: این فعالیت تاکنون در کشور رتبه های یک تا پنجم را کسب کرده است که نشان از فرهنگ جهادی بین مردم استان دارد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.