به گزارش ایرنا مهران سرپرست یکشنبه شب در نشست هم اندیشی روسای هیات ورزشی خراسان جنوبی افزود: سال گذشته 35 میلیارد ریال بین هیات ورزشی استان توزیع شده است.
وی از مسئولان هیات ورزشی خراسان جنوبی خواست متناسب با وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان برنامه ریزی کنند و اگر نمی توانند میزبانی مسابقات کشوری را برعهده بگیرند، قبول نکنند.
سرپرست عنوان کرد: یکی از وظایف هیات ورزشی نظارت بر امکان ورزشی است که باید نسبت به وظایف خود شناخت بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه سال گذشته این استان بر اساس شاخص های مختلف ورزشی از درجه سه به 2 ارتقا یافته است، اضافه کرد: خراسان جنوبی جزو پنج استان برتر از نظر ورزش همگانی و دومین استان کشور از نظر تعداد ورزشکار سازمان یافته است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: استان زیرساخت های ضعیفی دارد و نباید همه مشکلات گردن اداره کل ورزش و جوانان انداخته شود، تا چهار روز آینده مشکلات هیات کاراته استان حل می شود و هیات جودو را نیز به جمع هیات های فعال استان اضافه خواهیم کرد.
سرپرست گفت: هیات های ورزشی از منابع دولتی استفاده می کنند و باید برنامه ارائه کنند و برای ارتقای خود تلاش کنند.
وی افزود: امروز هیچ موضوع اجتماعی در کشور به اندازه ورزش مخاطب پذیری ندارد و مردم در قالب فعالیت های ورزشی مختلف سلامت خود را به دست می آوردند.
سرپرست بیان کرد: 148 طرح عمرانی در حوزه ورزش در خراسان جنوبی در دست اجراست که تلاش خواهیم کرد این طرح ها تا پایان سال 1400 به اتمام برسد، هم اکنون بیش از 140مکان ورزشی مختلف در استان فعال است.
وی عنوان کرد: در شمال شهر بیرجند سالن ورزشی با ظرفیت 2 هزار نفر در حال احداث است و در این قسمت از شهر با توجه به درصد جمعیت با کمبود اماکن ورزشی مواجه هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته برخی معوقات این اداره کل در سالیان گذشته را در زمینه انشعاب ها، پیمانکاران و عوارض شهرداری را پرداخت کردیم.

**همه هیات باید در لیگ ورزشی شرکت کنند
سرپرست با تاکید بر اینکه باید همه هیات ورزشی در لیگ ورزشی شرکت کنند، اضافه کرد: زیبنده نیست که برخی هیات ورزشی استان تنها با 2 تا سه نفر اداره شود بلکه باید این هیات ها 10 تا 12 کمیته فعال داشته باشند و برنامه ریزی های خوبی برای ارتقای خود داشته باشند.
وی گفت: در توزیع اعتبارات برخی شهرستان ها و هیات ورزشی اعتبار کمتری دریافت کرده اند که تلاش خواهیم کرد در تخصیص اعتبارات سال جاری جبران شود.
سرپرست با بیان اینکه هم اکنون بیش از 300 خانه ورزش روستایی در استان فعال است از هیات ورزشی خواست از این ظرفیت برای اجرای برنامه های خود در روستاها استفاده کنند.
وی عنوان کرد: ساختمان خانه ورزش بیرجند با پیشرفت فیزیکی بالا در دست اجرا است و در امسال به اتمام می رسد که هیات ورزشی می تواند از این ظرفیت استفاده کنند، همچنین تلاش خواهیم کرد که خوابگاه ورزش بیرجند امسال تجهیز شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال 500 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز هیات ورزشی استان به وسایل تخصصی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی برنامه های ورزشی خوبی در سطح استان اجرا شد و امسال هم باشکوهتر و با قدرت تر برنامه های ورزشی خوبی را در سطح استان رقم خواهیم زد.
سرپرست گفت: هیات ورزشی برنامه ریزی های خود را به گونه عملیاتی کنند که یا در استان قهرمان ملی و المپیک پرورش داده شود و یا گرایش به ورزش در بین مردم افزایش یابد.
وی عنوان کرد: علیرغم تورم بالا در 20 ماهه گذشته، اجاره برخی امکان ورزشی استان 13درصد افزایش یافته است که به دلیل این افزایش قیمت تعزیرات حکومتی برخی از مسئولان اماکن را به دلیل افزایش قیمت جریمه کرده است.
وی از نجمه خدمتی، به عنوان افتخار ملی و خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: 30 میلیون تومان هدیه برای این ورزشکار ملی پوش تیر اندازی با تفنگ در نظر گرفته شده است.
نخستین نشست هم اندیشی هیات ورزشی و روسای ادارات شهرستان های خراسان جنوبی سال 98 با حضور نجمه خدمتی به ریاست مهران سرپرست مدیرکل ورزش و جوانان استان به منظور تشریح عملکرد سال گذشته و بیان برنامه های سال جاری هیات برگزار شد.
«نجمه خدمتی» در اوایل اردیبهشت ماه امسال با کسب 629.7 امتیاز به فینال تفنگ بادی مسابقات جام جهانی تیراندازی چین راه یافت.
7556* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.