به گزارش ایرنا احمد خامسان روز چهارشنبه در آیین افتتاح اولین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت که با حضور مقامات کشوری و استانی در دانشگاه بیرجند برگزار شد اظهار داشت: گرچه رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان فرصت حضور در این همایش را نداشته اما قول مساعد برای برگزاری دومین همایش را در سیستان و بلوچستان داده است.
وی افزود: امیدواریم چهار سال دیگر نیز این همایش در استان کرمان برگزار شود.
رئیس دانشگاه بیرجند از بیابان لوت به عنوان یک نعمت طبیعی در استان یاد کرد و گفت: گرچه خراسان جنوبی ممکن است از فضای سبز کمتر برخوردار باشد اما بیابان لوت و سایر جاذبه های خاصی مناطق خشک در این استان می تواند به عنوان یک ظرفیت برای جذب گردشگر مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه باید مسئولان خراسان جنوبی از ظرفیت بیابان لوت برای رونق اقتصادی و ثبات جمعیت استفاده کنند گفت: این همایش می تواند منشا اقداماتی در این راستا باشد.
خامسان ادامه داد: دو رکن اساسی آموزش عالی و گردشگری می توانند خراسان جنوبی را در وهله اول به ثبات جمعیتی برسانند و در وهله دوم بدون سرمایه گذاری کلان به رونق اقتصادی کمک کنند.
وی یاد آور شد: البته این به معنای آن نیست که در سایر حوزه ها مثل کشاورزی و صنعت سرمایه گذاری نکنیم ولی با توجه اینکه روز به روز شاهد کاهش جمعیت جوان هستیم این دو مقوله به ثبات جمعیتی و اقتصاد مردم اثر گذار است.
رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به همکاری بین بخش خصوصی و دولت در برگزاری همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت افزود: امید است این همایش در سال های دیگر نیز به محوری استان های سیستان و بلوچستان و کرمان به اهداف خود نزدیک تر شود.
نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت امروز( چهارشنبه) با حضور میهمانان داخلی و خارجی در دانشگاه بیرجند گشایش یافت و تا فردا نیز ادامه دارد.
بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران با تلاش مسئولان کشورمان سال 1395 در چهلمین اجلاس میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
میراث جهانی بیابان لوت با مساحتی حدود 175 هزار کیلومتر مربع در میان سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان گسترده است. این محوطه سال 2005 با دمای 70.7 درجه سانتیگراد، بیشینه گرم ترین مکان را در کره زمین ثبت کرد.
پدیده های زیبایی مانند کلوت ها، گندم بریان، تپه های ماسه ای و گرم ترین نقطه جهان در بیابان لوت وجود دارند که دیدن آنها منظره بسیار جذابی به ویژه برای گردشگران خارجی است.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.