به گزارش ایرنا علیرضا نصرآبادی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهبندان افزود: با این اعتبار طرح های آبخیزداری جدید در استان اجرا و طرح های نیمه تمام آبخیزداری در شهرستان ها تکمیل خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین سال گذشته 16 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری استان اختصاص یافت که خراسان جنوبی در اجرای طرح های آبخیزداری کشور مقام نخست را کسب کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح های آبخیزداری علاوه بر کنترل سیلاب ها، افزایش دبی آب قنوات پایین دست را نیز در پی داشته که این موضوع باعث خوشحالی روستاییان شده است.
وی ادامه داد: اجرای طرح های آبخیزداری به دلیل تاثیرگذاری یکی از درخواست های روستاییان از اداره کل منابع طبیعی است.
نصرآبادی گفت: اجرای طرح های آبخیزداری از جمله طرح هایی است که مردم و مسئولان در خصوص کارایی آن برای مشکل و راه حل کمبود و مدیریت آب به اتفاق نظر رسیده اند.
وی افزود: در مجموع 95 درصد سازه های آبخیزداری در بالادست قنوات و منابع آبی اجرا می شود و تاثیر زیادی در آبدهی قنوات پایین دست دارد.
وی خشکسالی، کمبود آب و تغییرات اقلیم را سه معضل مهم در جهان ذکر و اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با اجرای طرح های آبخیزداری و کنترل روان آب ها اثرات منفی این سه معضل را در مراتع و منابع طبیعی کاهش دهیم.
در این آیین از خدمات علیرضا سیرتی قدردانی و محمدحسین کدخدازاده به عنوان رئیس جدید منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان معرفی شد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.