به گزارش ایرنا ابوالفضل نوفرستی روز جمعه در همایش آموزشی زائران حج 98 در بیرجند افزود: اواخر تیرماه نخستین کاروان حج تمتع استان به مدینه اعزام خواهد شد.
وی بیان کرد: ثبت نام از زائران حج تمتع از 10 اسفندماه گذشته در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه داشت.
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی اظهار داشت: تمامی کاروان های اعزامی حج 98 مدینه اول هستند و پس از آن به مکه مکرمه مشرف خواهند شد.
وی میانگین سن زائران را 60 سال اعلام کرد و گفت: سفر حج تمتع، خاص و ویژه است و زائران باید از آمادگی جسمانی و روحی مناسبی برخوردار باشند و در این ارتباط پزشکان کاروان ها نسبت به سلامت زایران اعلام نظر خواهند کرد.
نوفرستی گفت: در همایش آموزشی امروز یکهزار نفر از زائران حج تمتع از شهرستان های بیرجند، خوسف و سربیشه حضور داشتند.
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: سفر حج بسیار زودگذر و بین 28 تا حداکثر 40 روز است لذا باید حجاج از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.
وی اظهار داشت: زرق و برق ها و مظاهر دنیوی در عربستان زیاد است لذا انتظار می رود زائران فریب این زرق و برق را نخورده و به اعمال حج بپردازند.
نوفرستی گفت: سفر زیارتی به عربستان سعودی به ویژه در این برهه از زمان بدون شک با مشکلاتی روبه رو خواهد بود اما باید سعی کنیم با کارهایی که انجام می دهیم مشکلات را تبدیل به شکلات کنیم.
وی بر بهره گیری درست از فرصت ها توسط زائران تاکید کرد و افزود: زائران در این مدت کوتاه نباید به دنبال اوقات فراغت باشند و نهایت استفاده را از این فرصت ببرند.
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: اکنون یکی از دغدغه های زائران وجود اینترنت و وای فای در هتل های محل اقامت است اما زائران بدانند استفاده درست از فضای مجازی بسیار مهم است.
وی گفت: تمامی نرم افزارهای غربی بدون شک جاسوسی هستند لذا مسایل مربوط به زائر نباید در این فضاها منتشر و اطلاع رسانی شود تا از این طریق جلوی حوادث و مشکلات احتمالی گرفته شود.
نوفرستی با بیان اینکه در این سفر شیعه و سنی دشمنان مشترک دارند یادآور شد: ما سفیران کشور جمهوری اسلامی هستیم و ما را در دنیا به اسم امام خمینی (ره) می شناسند لذا کاری نکنیم به امام و انقلاب ما ظلم شود.
این همایش آموزشی با حضور معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت برگزار شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.