به گزارش ایرنا صدیقه بیگم مدرس ثانوی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت واقعه پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس افزود: در گام دوم انقلاب با تبعیت از نقشه راه رهبری، علیرغم توطئه های نظام سلطه، محکم و استوار دشمن را تعقیب و آنها را از تمام سرزمین های اسلامی بیرون می کنیم و زمینه ایجاد تمدن نوین اسلامی فراهم خواهد شد.
«شهید محمد منتظر قائم فرمانده سپاه یزد و تنها شهید واقعه صحرای طبس در پنجم اردیبهشت سال 1359 بود.»
همسر این شهید گفت: از این مکان مقدس به غربزده های نفوذی پیام می دهیم که از صحرای طبس عبرت گرفته و از بزرگ کردن کدخدای خویش و پمپاژ افکار غربی دست بردارند.
وی افزود: از ملت بابصیرت می خواهم تقی زاده های عصر خود را زیر نظر داشته باشند که ترس و غرب آوری در ذات و خون آنها رسوخ کرده و افکار و فرهنگ غربی را در کشور تزریق و پمپاژ می کنند.
وی گفت: کسانی و جریان هایی در کشور می گویند درگیری ما با آمریکا به دلیل این است که جمهوری اسلامی ایجاد کننده تنش در منطقه است و اگر با آمریکا وارد مذاکره شویم مشکلات حل می شود که اینها دروغ می گویند و اشتباه می کنند زیرا ماهیت اسلام ناب ظلم ستیز است و نمی تواند با ظالم کنار بیاید.
مدرس ثانوی بیان کرد: درگیری ما با شیطان بزرگ در 40 سال گذشته از حوادث مختلف همچون صحرای طبس، جنگ تحمیلی، جنگ نفتکش ها، بمباران شهرها، ترور دانشمندان هسته ای، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری، تحریم های اقتصادی و غیره، درگیری ماهوی و ذاتی است.
وی گفت: درگیری ما با آمریکا زمانی تمام می شود که جمهوری اسلامی دست از اسلام ناب بردارد و از اسلام آمریکایی تبعیت کند که محال است زیرا به فرموده امام راحل تا در جهان شرک و کفر است مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.
همسر شهید منتظر قائم افزود: انقلاب اسلامی به رهبری امام و حضرت آیت الله خامنه ای از نقطه شروع تاکنون گام های بلندی برداشته ولی هنوز به نقطه ایده آل نرسیده است و دشمنان تلاش می کنند تا مردم ندانند در کدام نقطه ایستاده اند.
وی با اشاره به اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی گفت: علت گربه رقصانی آمریکا و تروریست خواندن سپاه پاسداران توسط ترامپ این است که آمریکا، سپاه پاسداران را عامل پیشرفت های نظامی، اقتدار موشکی، نفوذ منطقه ای، صدور انقلاب، ناکارآمدی تحریم ها، خنثی شدن توطئه ها و پدید آورنده محور مقاومت در منطقه ارزیابی می کند.
وی اظهار داشت: شیطان بزرگ بداند 80 میلیون ملت ایران همه سپاهی هستند و به دستور قرآن کریم مقاومت خواهند کرد.
همسر شهید منتظر قائم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: ت تنها راه نجات از رکود، فقر، تورم و بیکاری، رونق تولید است.
وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی مردم با سرمایه بیگانگان و استفاده از اهرم گفت و گو و مذاکره و تلاش برای جلوگیری از بهانه گیری های دشمن و تنش زدایی با کدخدا حل نخواهد شد.
وی گفت: از مسئولان درخواست می کنم با تکیه بر ظرفیت های عظیم درون کشور به ویژه جوانان مومن و انقلابی و مبارزه با فساد و اصلاح قوانین و ممانعت از ورود کالای قاچاق و تسهیل در صدور مجوزها، زمینه تبدیل تهدیدها به فرصت ها را فراهم بیاورند تا سال 98 سال گشایش و امکانات برای ملت ما باشد.
عملیات نظامی طبس نام آن در ارتش آمریکا «عملیات پنجه عقاب» بود که توسط نیروی دلتا برای آزادسازی آمریکایی‌ هایی که توسط دانشجویان پیرو خط امام در تهران به اسارت درآمده بودند، اجرا شد.
پنجم اردیبهشت 1359 (24 آوریل 1980) هواپیماها و بالگردهای آمریکایی وارد فضای پروازی ایران شدند و هنگام اجرای عملیات با ورود به حریم هوایی ایران یکی از بالگردها در 120 کیلومتری راور دچار نقص فنی شد و به اجبار فرود می‌آید که سرنشینان آن به بالگرد دیگری منتقل شدند و همان بالگرد نیز دچار نقص فنی شد و به ناچار به ناو هواپیمابر بازگشت.
6 هواپیما و 6 بالگرد دیگر با استفاده از نقاط کور رادار ایران خود را به طبس رساندند و در تاریکی شب در منطقه‌ای دورافتاده بدون متوجه شدن نیروهای نظامی کشورمان فرود آمدند که حین سوختگیری یکی از بالگردها دچار نقص فنی شد و در حالیکه هنوز عملیات آغاز نشده بود، سه فروند بالگرد از دست رفت.
پس از تماس با مرکز عملیات، کارتر دستور بازگشت این نیروها را می‌دهد ولی هنگام برخاستن هواپیماها و بالگردها توفان‌شن آغاز شد و یک هواپیمای سی 130 و یک بالگرد سی‌اچ-53 به هم برخورد کردند و هر دو آتش گرفتند.
در این حادثه که از آن به عنوان امداد الهی یاد می شود، هشت نفر از نیروهای آمریکایی در آتش سوختند و باقیمانده نیروها خود را به ناو نیمیتز ‌رساندند و بدین‌ ترتیب پنجه عقاب به طور کامل شکست.
مراسم گرامیداشت امسال با حضور سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، استاندار خراسان جنوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد شکر و محل واقعه طبس برگزار شد.
طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.