به گزارش ایرنا غلامرضا قوسی روز سه شنبه در نشست شورای سیاست گذاری صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی افزود: در این صورت هم شاهد ارتقای امنیت هستیم و هم بهره ‌برداری از منابع موجود افزایش می یابد.
وی بر لزوم تقویت بخش کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: اکنون درآمد بیش از 90 درصد روستاییان خراسان جنوبی از تولیدات بخش کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: اگر سیاست گذاری، برنامه ریزی و هدف گذاری درست داشته باشیم می توانیم رضایت جامعه هدف را جلب کنیم که در استان این هماهنگی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه 31 درصد جمعیت شاغل خراسان جنوبی در بخش کشاورزی فعال هستند اظهار داشت: یکی از مزیت های بخش کشاورزی استان هزینه های کم تولید است در حالیکه ارزش اقتصادی محصولات استراتژیک استان نیز بالاست.
قوسی مساحت اراضی مستعد کشاورزی استان خراسان جنوبی را 149 هزار هکتار ذکر کرد و گفت: از این میزان 70 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و بیش از 78 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی است.
وی با بیان اینکه 91 درصد وسعت استان عرصه منابع طبیعی است یادآور شد: در حال حاضر 11 هزار و 720 منبع آبی شامل 6 هزار و 525 رشته قنات، سه هزار و 299 حلقه چاه عمیق و 2 هزار و 149 چشمه در استان وجود دارد.
وی از دشت ‌های مستعد و مراکز تحقیقاتی به عنوان یکی دیگر از مزیت ‌های بخش کشاورزی استان یاد کرد و گفت: همه باید در سال رونق تولید کمک کنیم تا این شعار محقق شود در این صورت اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی نیز ارتقا می ‌یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد: طراحی و ترسیم هر برنامه ‌ای نیاز به منابع مالی ارزان قیمت و سهل‌ الوصول دارد به همین دلیل صندوق ‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی تشکیل شد.
وی گفت: تاکنون این صندوق‌ ها در استان رضایتمندی کشاورزان را در پی داشته است و باید از ظرفیت صندوق مادر تخصصی برای تقویت صندوق ‌های استانی استفاده شود.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان‌ جنوبی هم گفت: اکنون در تمامی شهرستان‌ های استان صندوق‌ حمایت از توسعه بخش کشاورزی شکل گرفته است.
حامد نخعی افزود: در حال حاضر 14 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با سرمایه 32 میلیارد و 600 میلیون تومان و عضویت بیش از پنج هزار و 643 نفر در استان فعال است.
وی بیان کرد: در مجموع از سال 93 تاکنون 6٠٠ میلیارد تومان تسهیلات توسط این صندوق‌ ها در شهرستان ها پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان‌ جنوبی از افزایش سرمایه و تامین و تجمیع منابع سرمایه ای در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: تدوین استراتژی مبتنی بر حمایت از تولید و تولیدکنندگان فعال بخش کشاورزی استان از جمله برنامه های ماست.
وی ادامه داد: همچنین ایجاد و تقویت زنجیره های تولید و تامین با نگاه ویژه به بخش کشاورزی قراردادی، عضویت در شرکت خدمات کشاورزی استانی و ملی، ایجاد ارتباط موثر و سازنده با صندوق های ملی استای و شهرستانی در گسترش خدمات از دیگر برنامه ها در استان است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.