به گزارش ایرنا محمد دهقانی فیروزآبادی روز سه شنبه در دیدار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته سلامت افزود: با تکمیل اطلاعات پرونده سلامت می توان در هر جای کشور فقط با ارسال کد ملی، تمامی اطلاعات پزشکی، درمان ها و بیماری های فرد را در اختیار پزشک مورد نظر قرار داد.
وی اظهار داشت: برای بیشتر جمعیت استان پرونده بهداشتی تشکیل و تاکنون اطلاعات اولیه 79 درصد جمعیت ثبت شده است که به مراکز بهداشت مراجعه کرده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در شهرهای بزرگ افراد به مراکز بهداشتی مراجعه و براساس بازه زمانی مشخص خدمات رایگان دریافت می کنند همچنین در مناطق روستایی خانه های بهداشت آماده ارایه خدمات به مردم هستند.
وی گفت: شعار هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت) امسال «مراقبت های بهداشتی اولیه راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» نامگذاری شده است.
دهقانی یادآور شد: در حوزه بهداشت که همان پیشگیری و مراقبت های اولیه است تمامی خدمات تقریبا به صورت رایگان ارایه می شود اما هزینه های درمان گزاف و سنگین است لذا خانواده ها و دولت نمی توانند تمامی هزینه ها را پوشش دهند.
وی با بیان اینکه به دلایل مختلف پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی نیز در این زمینه و همگام با سیاست های حوزه بهداشت گام برداشته و حدود 500 واحد مختلف بهداشتی اعم از خانه بهداشت، پایگاه بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت روستایی و شهری خدمات ارائه می دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اکنون در تمامی روستاها خانه بهداشت وجود دارد یا یک بهورز آموزش دیده مسئولیت جمع آوری و حفظ سلامت افراد زیر پوشش را بر عهده دارد.
وی گفت: زیرساخت های خوبی در حوزه بهداشت در روستاهای استان ایجاد شده که اطلاعات افراد در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ثبت می شود.
دهقانی فیروزآبادی افزود: مردم استان باید نسبت به سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) آگاه شوند، نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند و از خدمات رایگان و نیمه رایگان بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: درمان اقشار آسیب پذیر در سنین مختلف به ویژه مادران باردار، کودکان، شیرخوارگان و سایر گروه ها مورد توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: با توجه به اینکه شاید عده ای از جمعیت استان از فقر غذایی رنج ببرند با کمک سازمان های خیر و مردم نهاد و نهادهای حمایتی به تغذیه افراد آسیب پذیر نیز توجه شده است.
وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط مطلوبی را برای خدمت به مردم فراهم کرده که نشان از شبکه ای شدن ارایه خدمات بهداشتی در کشور است و اقدامات انجام شده در این مدت قابل قدردانی است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.