به گزارش ایرنا مسعود مستقیم روز سه شنبه در دیدار با فرماندار سربیشه افزود: از این تعداد متخلف، 12 قبضه سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز، انواع تله های غیرمجاز، لاشه 10 قوچ و میش وحشی و خرگوش، سه قطعه طاووس، یک بهله عقاب و 31 قطعه کوکر، کبک و کبوتر چاهی کشف و ضبط شد.
وی گفت: بیشترین تعداد شکارچی غیرمجاز در مناطق آزاد شهرستان سربیشه دستگیر شده اند.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سربیشه بیان کرد: این اداره با همکاری پرسنل محیط زیست استان، نیروهای انتظامی، اهالی بومی، شوراها و دهیاران و دوستداران عرصه محیط زیست ضریب امنیت منطقه را افزایش داده است.
وی گفت: منطقه حفاظت شده درمیان - سربیشه به دلیل وجود قوچ اوریال شهرت جهانی دارد و قوچ اوریال هیبرید این منطقه در جهان بی نظیر است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: هر سال علاقه مندان به طبیعت از سایر کشورها برای دیدن انواع گونه های جانوری از این منطقه دیدن می کنند و نوروز امسال نیز حدود 20 هزار گردشگر طبیعی از منطقه حفاظت شده این شهرستان دیدن کردند.
وی از راه اندازی پارک حیات وحش در سربیشه خبر داد و گفت: این پارک با همکاری شهرداری و شورای اسلامی سربیشه در این شهر احدات و انواع پرندگان زینتی و پستانداران بزرگ جثه در این مکان نگهداری می شود.
مستقیم بیان کرد: اقدامات اولیه برای راه اندازی این پارک انجام شده و هدف از راه اندازی آن جذب گردشگر و فراهم کردن محیط آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان است.
منطقه حفاظت شده درمیان - سربیشه دارای جاذبه های طبیعی و زیست محیطی منحصر به فرد است که برای جذب گردشگر علاوه بر معرفی بیشتر، نیازمند حمایت مسئولان است.
منطقه یادشده با مصوبه شماره 284 شورای عالی محیط زیست در 12 بهمن 1386 با وسعت 84 هزار و 39 هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوست.
این منطقه از گذشته های دور به دلیل دارابودن قابلیت های فراوان به ویژه وجود گله های قوچ و میش مطرح بوده است.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.