رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شرایط پیش آمده برای برخی از استان های سیل زده کشور به دنبال این بودیم که مردم احساس مسئولیت بیشتری برای کمک به سیل زدگان کنند.
موسی جوینده با اعلام آمادگی ستاد بازسازی عتبات برای جمع آوری کمک های مردمی و اهدا به سیل زدگان اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن روز برات امسال پیشنهاد داده ایم که شهروندان حداقل بخشی از هزینه هایی که در این روز صرف تهیه نذورات برای اموات می کنند را به کمک سیل زدگان اختصاص دهند.
وی ادامه داد: دستگاه های مختلفی از جمله هلال احمر، کمیته امداد و غیر متولی جمع آوری کمک های مردمی هستند که ستاد عتبات عالیات نیز در کنار این نهادها جمع آوری کمک های مردمی را به عهده دارد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اعلام آمادگی 19 موکب از این استان برای کمک به سیل زدگان گفت: تاکنون براساس نیازهایی که اعلام شده 2 موکب از خراسان جنوبی برای استقراردر مناطق سیل زدگان اعزام شده اند.
وی رسیدگی به وضع سیل زدگان را از اولویت های فعلی عنوان کرد و افزود: 2 دستگاه کامیون نان خشک نیز به مناطق سیل زده ارسال شده و کمک های نقدی نیز در حال جمع آوری است.
جوینده با اشاره به سنت برات در استان و نذورات زیاد مردم در این روز، بیان کرد: تلاش داریم بتوانیم با همراهی مردم، این سنت دیرینه را تبدیل به سیل مهربانی برای عزیزانمان در مناطق سیل زده کرده و نذورات خود را به کار ماندگارتری تبدیل کنیم.
وی گفت: بدون شک خیرات و برکات این کار به روح اموات می رسد و باقیات و صالحات بسیاری دارد که اجر آن چندین برابر خواهد بود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی ها مبلغی حدود چهار میلیارد تومان در روز برات توسط مردم صرف خرید شیرینی و میوه و غیره می شود، تصریح کرد: اگر بتوان بخشی از این مبلغ، حتی یک میلیارد آن را به سیل زدگان برسانیم منشا برکات زیادی شده و افراد زیادی از آن نفع می برند.
وی با بیان اینکه تاکنون گروه های مردمی بسیاری از این کار استقبال کرده اند ادامه داد: در تماس هایی که با مناطق سیل زده داشتیم لوازم بهداشتی، برنج، گوشت و غیره از جمله نیازهای فوری است که امیدواریم با کمک مردم بتوانیم این اقلام را تامین کنیم.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.