به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی عباس رکنی افزود: در این مدت چهار هزار و 783 مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار استان انجام شد.
وی ادامه داد: از این تعداد 2 هزار و 713 مورد بازرسی مربوط به حفاظت فنی و ایمنی کارگاه ها و یکهزار و 677 مورد نیز در زمینه پیگیری مسائل مرتبط با حقوق، مزایا، بیمه و رصد واحد های مشکل دار استان بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: این بازرسی ها در راستای تحقق اهداف فصل چهارم قانون کار (حفاظت فنی و بهداشت کار) و به منظور نظارت برحسن اجرای قانون کار و ضوابط مربوط به حفاظت فنی و آیین نامه های ایمنی مرتبط انجام شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت موضوع در زمینه ارتقای ایمنی در دو بخش ساختمان و معدن نیز برنامه ویژه ای در این خصوص تدوین و در برنامه زمانبندی بازرسی از کارگاه ها نیز گنجانده شد.
رکنی اضافه کرد: از مجموع بازرسی های انجام شده یکهزار و 187 مورد مربوط به کارگاه های پر خطر و 827 مورد از دو بخش ساختمان و معدن بوده است.
وی یادآور شد: به منظور اثر بخشی بازرسی ها، نظارت و پیگیری دقیق ابلاغیه های رفع نقص صادر شده به کارگاه های مشمول در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در این زمینه 21 کارفرمای ناقض قوانین کار و دستورالعمل های ایمنی به مراجع قضایی معرفی و 6 کارگاه نیز در دو بخش ساختمان و معدن تعطیل شد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.