**روزنامه آوای خراسان جنوبی در صفحه نخست روز سه شنبه 27 فروردین تصویری از آبگرفتگی یک خیابان را به نمایش گذاشت که 2 نوجوان با دوچرخه از میان آب ها عبور می کنند و برای این عکس نوشت: با وجود هشدارهای هواشناسی باران ها پربرکت و کم آسیب بود.
عنوان تیتر یک این روزنامه «100 میلی متر عافیت» است که به گزارشی در صفحه 2 مربوط می شود.
آوای خراسان جنوبی این گزارش را با گفته های مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی آغاز کرد و نوشت: علیرغم اینکه بیشتر شهرستان های استان درگیر بارندگی بوده اند اما شرایط تحت کنترل است.
امدادرسانی به افراد گرفتار در سیل از دیگر موضوعاتی است که این گزارش به آن پرداخته و آمارهایی نیز از نجات یافتگان و کسانی که مفقود شده و با تلاش امدادگران پیدا شدند، ارایه شده است.
دستور استاندار برای رسیدگی فوری به سیل زدگان منطقه عشایری در طبس، خسارت هایی که سیل به بخش کشاورزی استان وارد کرده و آسیب برخی منازل مسکونی از دیگر بخش های این گزارش است.
در قسمت انتهایی گزارش آوای خراسان جنوبی نیز آماری از میزان بارش ها در مدت 24 ساعت بیان شده که تپه طاق طبس با 90 میلیمتر رکورددار این باران ها است.
**روزنامه امروز خراسان جنوبی نیز با تیتر درشت «به خیر گذشت» روی عکسی از جاری شدن روان آب کنار منازل روستایی به حجم بارندگی ها و خسارت های حداقلی سیلاب در استان پرداخت.
در این گزارش که در صفحه پنج روزنامه به چاپ رسیده از اقدام به موقع مسئولان، حضور نیروهای امدادی و پای کار آمدن مردم به عنوان دلایلی یاد شده که باعث شد سیل در خراسان جنوبی به خیر بگذرد.
این گزارش به نقل از مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی نوشت: از استان به خاطر مدیریت بحران قدردانی شده است.
وضعیت راه های مواصلاتی، نحوه امدادرسانی و توزیع سبد غذایی بین خانوارهای گرفتار در سیل، هشدارهای هواشناسی و وضعیت آینده جوی استان از دیگر بخش های این گزارش است.
**روزنامه خراسان جنوبی نیز در صفحه اول روز سه شنبه با تیتر بزرگ نوشت «شکست سیل مقابل همدلی مردم و مسئولان»
این گزارش که در صفحه 3 روزنامه به چاپ رسیده تصاویری از بارندگی و آبگرفتگی را نشان می دهد و شهروندی که به کمک نیروی شهرداری در حال باز کردن مسیر روان آب است.
در این گزارش به منفعت بسیار و خسارت کم باران ها پرداخته شده است، رکورد بارندگی در حاجی آباد و آبیز، خسارت به مزارع کشاورزی، تلف شدن 40 راس دام، خسارت به 600 کیلومتر راه سربیشه، امدادرسانی به 10 خودرو، واژگونی اتوبوس محور کاشمر - یزد در جاده طبس و خروج سامانه بارشی از بخش های این گزارش است.
همچنین در حاشیه این گزارش نوشته شده که مردم با توجه به هشدارها و اخطاریه های هواشناسی از روز جمعه دست به کار شده و وروی های محل کسب و کار و خانه خود را با کیسه شن مسدود کردند. برخی از بازاریان بیرجندی هم درب مغازه خود را ایزوگام و با نصب آگهی روی آن اعلام کردند به دلیل پیش بینی وقوع سیل تا چند روز تعطیل است.
**روزنامه زعفران نیز در صفحه اول خود تصویری از تماس تلفنی رئیس جمهوری با استاندار خراسان جنوبی را منتشر کرد و با تیتر درشت نوشت: «استفاده از تمام ظرفیت ها برای رسیدگی به مشکلات سیل زدگان»
این روزنامه نیز با اشاره به برکات بارندگی اخیر از ذخیره سازی 25 میلیون مترمکعب روان آب در استان خبر داد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.