سید ابوالحسن میرجلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گزارش هواشناسی در حال حاضر سامانه بارشی از خراسان جنوبی خارج شده اما نیروهای امدادی و عملیاتی استان تا پایان اردیبهشت ماه در حالت آمادگی ضمنی هستند.
وی گفت: در سومین روز پس از آغاز بارندگی ها هیچ گونه سیلابی در استان وجود ندارد فقط راه های دسترسی برخی مناطق با مشکل مواجه است اما کمک های امدادی و ارسال آذوقه مورد نیاز همچنان ادامه دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر 28 تیم ارزیاب به مناطق سیل زده استان اعزام شدند که با توجه به میزان خسارات و وسعت استان میزان خسارات تا 2 هفته دیگر جمع بندی و برای تعیین تکلیف چگونگی بازسازی مناطق خسارت دیده به تهران ارسال خواهد شد.
وی گفت: سیل به غیر از بیرجند و سرایان در سایر شهرستان های استان خسارت هایی وارد کرده و این در حالی است که امدادرسانی هنوز ادامه دارد.
میرجلیلی با بیان اینکه در برخی مناطق مردم هم به کمک امدادگران آمدند افزود: با توجه به اینکه بسیاری از قنوات مناطق عشایری آسیب دیده است مردم به همراه امدادگران به دنبال رفع عیب هستند.
وی درباره ورود سامانه بارشی جدید به خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون اخطاریه یا اطلاعیه ای مبنی بر آماده باش کامل تیم های امدادی و عملیاتی به مدیریت بحران استان ارسال نشده اما تیم های امدادی و عملیاتی آمادگی ضمنی دارند.
سامانه بارشی جدید از 3 روز گذشته در خراسان جنوبی فعال شد و فعالیت آن روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در سراسر استان شدت گرفت به گونه ای که برخی محورهای اصلی، فرعی و روستایی مسدود شد و خسارات مالی نیز بر جا گذاشت.
بارندگی اخیر استان بی سابقه بوده به طوری که در برخی شهرستان ها تا 100 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی پیش از شروع بارش ها به حالت آماده باش کامل درآمدند.
رئیس جمهوری نیز روز گذشته (دوشنبه) در تماس تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، آخرین وضعیت منطقه، بارش ها و خدمت رسانی به مردم این استان را جویا شد و دستور استفاده از تمام ظرفیت ها و بسیج امکانات برای رسیدگی به مشکلات ناشی از سیل در استان را صادر کرد.
سیلاب در خراسان جنوبی مهار شده و اکنون امدادرسانی به سیل زدگان در برخی مناطق از جمله شهرستان های طبس و سربیشه ادامه دارد.
استان مرزی و کویری خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.