علی شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته هفت روستای شهید قاسم پور، حسین آباد، بندان، کلاته حمام، چاه موتور اتحاد، عشق آباد و تجرگ تا ساعت چهار بامداد تخلیه شدند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه خسارت جانی در شهرستان بشرویه گزارش نشده است عنوان کرد: بیش از 150 نفر از اهالی روستاهای مذکور به شهر ارسک، مساجد و خانه اقوامشان منتقل شدند.
سرپرست فرمانداری بشرویه با بیان اینکه شدت سیل در روستای نیگنان و اطراف آن بالاست اظهار داشت: آب به داخل منازل نفوذ کرده است تا جایی که توانسته ایم لوازم را به مکانی امن منتقل کرده ایم اما برخی تجهیزات خانه ها بخاطر شدت سیل زیر گل و لای است.
وی یادآور شد: تقریبا تمامی اراضی کشاورزی محدوده شهر بشرویه و ارسک زیر سیلاب هستند و تعدادی از دامداری ها و تاسیسات کشاورزی نیز دچار آبگرفتگی شده است.
شفیعی گفت: یکی از مشکلات بشرویه این است که سیلاب شهرهای سرایان، دیهوک و فردوس به سمت این شهرستان سرازیر می شود.
وی از آبگیری 100 درصدی سازه های آبخیزداری بشرویه خبر داد و افزود: از روز گذشته تاکنون 115 سازه این شهرستان به طور کامل آبگیری شده و بیشتر از این میزان به صلاح نیست و خسارت های زیادی را در بر خواهد داشت.
سرپرست فرمانداری بشرویه اظهار داشت: تمامی راه های مواصلاتی روستایی شهرستان دچار سیل رفتگی و خسارت شده و تردد به سختی در حال انجام است.
بارش رگباری و شدید باران از دیروز (یکشنبه) اغلب نقاط استان از جمله نواحی شرقی و جنوبی را در برگرفت و هنوز نیز ادامه دارد.
این بارش ها در برخی نقاط موجب مسدود شدن راه ها و سرریز شدن بندهای خاکی شد و خساراتی را برجا گذاشت.
همچنین برخی مناطق روستایی در محاصره سیلاب قرار گرفتند ولی اکنون شرایط با کمک نیروهای امدادی تحت کنترل است.
بارندگی های روز گذشته استان بی سابقه بوده به طوری که در برخی شهرستان ها مانند طبس، زیرکوه، درمیان و سربیشه تا 100 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل هستند.
رئیس جمهوری امروز (دوشنبه) در گفت و گوی تلفنی جداگانه با استانداران خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، لرستان و خوزستان بر بسیج و هم افزایی همه دستگاه ها و نهادها، اتخاذ تهمیدات لازم و آمادگی کامل در رویارویی با موج جدید بارندگی ها تاکید کرد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.