به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در این ارتباط تلفنی استاندار گزارشی از بارش سنگین 48 ساعت گذشته که در برخی نقاط استان به حدود 100 میلیمتر رسید، ارائه کرد.
محمدصادق معتمدیان گفت: خوشبختانه با اتخاذ تصمیمات و اقدامات پیشگیرانه این بارش ها بدون خسارت جانی و با حداقل خسارت مالی همراه بوده است.
استاندار خراسان جنوبی روز دوشنبه در این گفت و گوی تلفنی با قدردانی از عنایت حجت الاسلام و المسلمین روحانی آخرین وضعیت جوی و محورهای مواصلاتی و نحوه خدمت رسانی به مردم استان را تشریح کرد.
در پایان رئیس جمهوری ضمن ابلاغ سلام به مردم شریف استان بارش های اخیر را موجب خیر و برکت بعد از خشکسالی های چندین ساله عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی از تمامی نیروهای امدادی، خدمت رسان و همچنین همراهی و همدلی بین مردم و مسئولان در ایام اخیر قدردانی و دستور استفاده از تمام ظرفیت ها و بسیج امکانات برای رسیدگی به مشکلات ناشی از سیل در استان را صادر کرد.
به گزارش ایرنا بارش شدید باران از دیروز (یکشنبه) اغلب نقاط استان از جمله نواحی شرقی و جنوبی را در برگرفت و هنوز نیز ادامه دارد.
این بارش ها در برخی نقاط موجب مسدود شدن راه ها و سرریز شدن بندهای خاکی شد و خساراتی را برجا گذاشت.
همچنین برخی مناطق روستایی در محاصره سیلاب قرار گرفتند ولی اکنون شرایط با کمک نیروهای امدادی تحت کنترل است.
بارندگی های روز گذشته استان بی سابقه بوده به طوری که در برخی شهرستان ها مانند طبس، زیرکوه، درمیان و سربیشه تا 100 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل هستند.
رئیس جمهوری امروز (دوشنبه) در گفت و گوی تلفنی جداگانه با استانداران خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، لرستان و خوزستان بر بسیج و هم افزایی همه دستگاه ها و نهادها، اتخاذ تهمیدات لازم و آمادگی کامل در رویارویی با موج جدید بارندگی ها تاکید کرد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.