محمد شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این شهرستان بیش از 25 سازه خاکی و 75 سازه سنگ ملات و گاویونی وجود دارد که نقش اساسی در مهار روان آب ها و کاهش سیلاب در روستاها دارند.
وی اظهار داشت: با عنایت به اخطاریه های صادر شده توسط سازمان هواشناسی و اطلاعیه های ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان و پیبش بینی های انجام شده میزان خسارت بارندگی اخیر در شهرستان بسیار کم بوده است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد جمعیت شهرستان به امر کشاورزی و دامداری مشغول هستند با بارندگی های اخیر امیدواریم سال خوبی برای این قشر رقم خورد.
فرماندار خوسف با اشاره به میزان بارندگی های در چهار ایستگاه هواشناسی شهرستان گفت: میزان بارندگی در ایستگاه جفت رود در 48 ساعت به میزان 80 میلیمتر بوده که در 30 سال اخیر بی سابقه بوده است.
وی ادامه داد: در سال 97 بیش از 160 بند خاکی با استفاده از امکانات موجود و با همکاری مردم در روستاهای شهرستان ایجاد شده است که با بارندگی سال آبی جاری بسیاری از آنها آبگیری شده و در کنترل سیلاب ها و کاهش خسارت ها نیز تاثیر مهمی داشته است.
شفیعی با اشاره به اینکه حدود 11 درصد جمعیت شهرستان در مناطق عشایری ساکن هستند افزود: با تمهیدات اندیشیده شده هیچگونه خسارت های جدی و خطرات جانی در این مناطق اتفاق نیفتاده است.
فرماندار خوسف گفت: پنج بند خاکی در سطح روستاها که به صورت غیر قانونی احداث شده بود و احتمال خطر وجود داشت با هماهنگی با دادستان شهرستان تخریب شدند.
شفیعی ادامه داد: کارشناسان ارزیاب از روستاهای شهرستان بازدید کردند و پس از اتمام بارندگی ها، کار احیا و مرمت قنوات و جاده های دسترسی که بر اثر سیل چند روز اخیر تخریب شدند نیز انجام می شود.
وی افزود: بیش از 200 دستگاه تراکتور و 15 لودر در مدت بارندگی های اخیر در سطح شهرستان در حالت آماده باش بودند و قسمتی از مسیر رودخانه ها بازگشای و مسیل ورود رودخانه ها که احتمال خسارت به روستاها و شهر خوسف داشته اند لایروبی و تغییر جهت داده شده است.
سامانه بارشی از 2 روز گذشته در خراسان جنوبی فعال شد و فعالیت آن دیروز (یکشنبه) در سراسر استان شدت گرفت به گونه ای که برخی محورهای اصلی، فرعی و روستایی مسدود شد و خساراتی نیز بر جا گذاشت.
شهرستان خوسف در فاصله 36 کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است.
9866* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.