محمد رحیم شهریاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع آسیب دیدگان 10 نفر در جاده ها، چهار نفر در حوادث شهری و بقیه در سیل و آبگرفتگی امداد رسانی شدند.
وی ادامه داد: 32 حادثه در 24 ساعت گذشته به وقوع پیوست که از این تعداد 6 حادثه جاده ای، 23 مورد سیل و آبگرفتگی و سه مورد نیز شهری بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی یادآور شد: 35 نفر در حوادث ناشی از سیل روز گذشته تاکنون در استان از مرگ حتمی نجات یافتند.
وی با اشاره به اسکان 143 نفر در این مدت بیان کرد: 63 تیم عملیاتی این جمعیت با 205 نیروی برای کمک به حادثه دیدگان اعزام شدند که در 24 ساعت گذشته مشغول خدمات رسانی به مردم بودند.
شهریاری گفت: یک دستگاه اتوبوس با 11 سرنشین و مسافر شب گذشته در سیلاب مسیر طبس - تپه طاق واژگون شد که حدود ساعت یک بامداد امروز با تلاش نیروهای امداد نجات و در مهدیه مسجد جامع عشق آباد اسکان یافته اند.
سامانه بارشی که روز شنبه از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد با شدت زیاد تمامی شهرستان های استان را فرا گرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی شده بود.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی قبل از آغاز بارندگی در حالت آماده باش کامل درآمدند.
بارش های روز گذشته در استان موجب جاری شدن روان آب و سیلاب در اغلب شهرستان های خراسان جنوبی شد و ضمن مسدود کردن برخی راه ها، خساراتی را برجا گذاشت.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.