به گزارش ایرنا سید ابوالحسن میرجلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون منطقه گرفتار در سیلاب وجود ندارد.
وی گفت: با توجه به شدت بارندگی و وقوع سیلاب در اکثر نقاط استان نیروهای امدادی و عملیاتی به یکهزار حادثه دیده امدادرسانی کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: بارندگی های روز گذشته استان بی سابقه بوده به طوری که در برخی شهرستان ها مانند طبس، زیرکوه، درمیان و سربیشه تا 100 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.
وی ادامه داد: تا این لحضه مورد خاصی از تخریب وسیع منازل نداشتیم اما در این مدت نیروهای امدادی و عملیاتی 16 نفر را از مرگ حتمی نجات دادند و خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون مورد فوتی برگرفته از سیلاب در استان نداشتیم.
میرجلیلی اظهار داشت: بارندگی های روز گذشته موجب 91 مورد آبگرفتگی منازل در استان شد که بیشتر آنها با تلاش نیروهای امدادی برطرف شده است.
وی گفت: در این مدت 2 هزار نفر از افراد حادثه دیده یا کسانی که در راه مانده بودند، اسکان داده شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: برق در سه شهرستان نهبندان، سربیشه و زیرکوه قطع شد که مقدار زیادی مرتفع شده و بقیه در حال انجام است.
سامانه بارشی جدید که روز شنبه گذشته از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد، با شدت زیاد تمامی شهرستان های استان را فراگرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و امروز (دوشنبه) پیش بینی می شود.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل هستند.
بارش رگباری و شدید باران دیروز باعث مسدود شدن برخی محورهای اصلی، فرعی و روستایی در خراسان جنوبی و بنابر تصمیم ستاد مدیریت بحران، برخی مدارس 11 شهرستان استان برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل اعلام شد.
استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.