مجید بهارستانی یزدی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این به عنوان یک هشدار جدی تلقی می شود و از ساکنان محترم مجاور این رودخانه ها خواهشمندیم هرچه سریع تر خود را به مکانی امن برسانند.
وی گفت: مسیر مورد هشدار تخلیه از سوی ستاد مدیریت بحران شهری طبس در مورد رودخانه عباس بیک شامل انتهای کوچه‌های منشعب از بلوار مهندس شکیبی قسمتی‌هایی از بلوار شهید عباسپور (حدفاصل آهن فروشی آقای شمسایی تا جایگاه سی ان جی) این رودخانه از حاشیه سکوهای نهرین (لوجو) آغاز و پس از طی مسیر در موازات بلوار مهندس شکیبی و عبور تقاطعی از بلوار شهید عباسپور به دو شاخه تقسیم می‌شود.
وی بیان کرد: یک مسیر از جنب جایگاه سی ان جی عباسپور و نیروگاه قدیم برق طبس به سمت میدان شهید جعفری دیهشک رفته و بعد از آن به سمت پل راه‌آهن در پلیس‌راه دشتغران حرکت می‌کند.
شهردار طبس گفت: مسیر دیگر از پل پلیس راهنمایی و رانندگی (ژاندرمری) عبور و به سمت عبور تقاطعی از خیابان ۱۵ خرداد حرکت می کند و پس از طی مسیر املاک مزروعی پشت و حاشیه پایین محله به سمت رودخانه دشتغران می‌رود.
وی افزود: مسیر مورد هشدار تخلیه از سوی ستاد مدیریت بحران شهری طبس در مورد رودخانه زین‌آباد (زینبا) شامل کوچه‌های منشعب از بولوار گلستان در سمت شرقی بلوار مذکور بویژه سه میلان بعد از کوچه ناحیه نفتی طبس این رودخانه از میدان مادر و جنب مسجد امام رضا (ع) آغاز و پس از طی مسیر تقاطعی با بلوار شهید مطهری تا بلوار گلستان ادامه می‌یابد.
بهارستانی یزدی تاکید کرد: پیش بینی می شود بارش باران در عصر امروز به بیش از ۲۰ میلیمتر برسد و به دلیل سیر بودن زمین و شرایط فراهم ایجاد سیلاب ها، طغیان این رودخانه ها ممکن نشان داده می‌شود.
وی گفت: در یک ماه گذشته که اعلام شده قرار است چنین بارندگی داشته باشیم دیوار ساحلی به طول حدود سه کیلومتر را دقیقا مماس با بدنه شرق مسکن مهر طبس ایجاد کردیم.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهری طبس افزود: با این کار روان آب‌هایی که از بیابان بالادست شهرک های مسکن مهر و فاز دوم شهرک امیرالمومنین (ع) وارد شهر می‌شدند، به سمت چاله های بالاست دانشگاه آزاد هدایت می‌شوند.
وی بیان کرد: از بلوار امام خمینی (ره) تا شهرک های زیباشهر و رضوانشهر رودخانه زین آباد وجود دارد که متاسفانه قسمت بالادست مسیر رودخانه مسدود شده و از بین رفته اما کوچه ها و خیابان های بالادست کار همان سرشاخه های این رودخانه را انجام می دهد و آب را جمع آوری می‌کنند هرچند که غیراصولی است.
وی گفت: آنچه خطرناک است این که قسمت پایین دست رودخانه از حدود بلوار گلستان به پایین مسدود شده و قسمت انتهایی آن هم هتل آستانه و قسمتی از باغ مربوط به جهاد کشاورزی است که این موارد انتهای رودخانه را مسدود کرده اند و هرچه بگذرد با وجود انجام آسفالت معابر در آینده این خطر بیشتر خواهد شد.
بهارستانی یزدی گفت: چند کانال خروجی آب در شهر وجود داشت از جمله در بلوار غدیر، کنار ترمینال مسافربری و بلوار مرحوم مهاجریان که برخی مسدود شده بود.
وی افزود: این کانال ها آب سطحی شهر را به خارج از آن منتهی می‌کردند که آنها را لایروبی و آنها که مسدود شده بود را باز کردیم.
شهردار طبس در خصوص آبگرفتگی معابر شهری گفت: از صبح امروز که بارندگی آغاز شده تاکنون گزارش آبگرفتگی خطرناکی در شهر نداشتیم و کل نیروهای خدماتی و فضای سبز در سطح شهر در حال کار هستند.
وی بیان کرد: توصیه می کنم مردم آرامش خودشان را حفظ کنند و اگر مواردی هست که فکر می کنند خطرناک است به همکاران ما از طریق سامانه 137 اطلاع دهند.
بهارستانی یزدی گفت: مردم اگر کمکی از دستشان برمی‌آید به همکاران ما کمک کنند تا ان‌شاءالله با همیاری مردم بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.