ناصر نیک نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون در استان هفت سد مخزنی بزرگ با ظرفیت 58 میلیون متر مکعب و همچنین 12 تغذیه مصنوعی با ظرفیت تنظیم سالیانه 14 میلیون متر مکعب وجود دارد.
وی بیان کرد: از مجموع بارش های سال زراعی جاری تاکنون حدود 20 میلیون متر مکعب روان آب در سدهای استان ذخیره شده است و امید است که طی امروز و فردا، این مقدار افزایش یابد.
مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آب شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اظهار داشت: اکنون وضعیت پایداری سدها نرمال بوده و کنترل های لازم به صورت شبانه روزی انجام می شود.
وی یادآور شد: سد نهرین برای چندین مرتبه در سال زراعی جاری آبگیری و سرریز شده بدون شک در بارندگی های کنونی نیز سرریز شود لذا فرمانداری و شهرداری طبس در مسیر سیلاب نسبت به استحکام بخشی اقدام کرده و هشدارهای لازم نیز به مردم نیز داده شده است.
نیک نیا در ارتباط با وضعیت سد سیاهو سربیشه گفت: این سد تاکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما به بهره برداری کامل نرسیده است اما اکنون روان آب ها در این سد مهار می شود.
وی ادامه داد: روان آب های سطحی در سد سیاهو سربیشه مهار و با توجه به باز بودن دریچه های نگهداری بعد از مدتی آب جمع آوری شده وارد دشت های اطراف می شود.
مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آب شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی افزود: اکنون 38 میلیون متر مکعب از ظرفیت سدهای مخزنی استان خالی است که امید است در بارندگی های این هفته این ظرفیت تکمیل شود.
سامانه بارشی جدید که روز گذشته (شنبه) از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد، تمامی شهرستان های استان را فرا گرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی قبل از آغاز بارندگی به حالت آماده باش کامل درآمدند که در 48 ساعت گذشته 250 گرفتار در سیلاب امداد رسانی شدند و هفت نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.
تدوام بارش باران و جاری شدن روان آب و شدت آن از امروز( یکشنبه) در برخی از مناطق استان موجب آبگرفتگی جاده ها ، بالا آمدن آبنماها ، مسدود شدن برخی از راه ها و تعطیلی مدارس و مهدهای کودک در بعضی از مناطق شهری و روستایی استان شد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.