فاطمه زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا روز سه شنبه هفته جاری ادامه فعالیت موج بارشی در شرق کشور مورد انتظار است که سبب وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق شدید، بارش تگرگ و برخورد صاعقه خواهد شد.
وی با بیان اینکه بارش های سنگین را از امروز تا فردا (دوشنبه) در استان شاهد خواهیم بود تصریح کرد: وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر روستایی و شهری، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه های فصلی و ایجاد اختلال در ترددهای جاده ای قابل پیش بینی است.
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در 24 ساعت گذشته حسین آباد نهبندان با 24 میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارندگی را به ثبت رساند و چاهداشی نهبندان و سرند دیهوک به ترتیب با 17 و 16میلیمتر بارندگی در رتبه های بعدی هستند.
وی افزود: بیشترین بارندگی 24 ساعت آینده مربوط به شهرستان های زیرکوه و درمیان خواهد بود.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل درآمدند.
سامانه بارشی جدید دیروز (شنبه) از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد و تمامی شهرستان های استان را فراگرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.