ابراهیم رسولی مقدم شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل خشکسالی های دو دهه اخیر متاسفانه کوتاهی هایی در اقدامات عمرانی، ساخت و سازها و تجاوز به حریم رودخانه ها شده است.
وی افزود: امروز بارندگی در سرایان به صورت پراکنده بوده و روان آب مختصری هم بین روستای بسطاق و دوست آباد جاری شد که تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.
فرماندار سرایان بیان کرد: تمامی نیروهای ادارات شهرستان با همه تجهیزات در آماده باش کامل هستند و از توان بخش خصوصی نیز به صورت افتخاری حدود هشت دستگاه لودر به کار گرفته شده است.
وی با اشاره به مرمت و تعمیر برخی مسیل های سرایان گفت: خشکسالی ها باعث شده که بسیاری از مسیرهای رودخانه ها پر و ارتفاع پل ها نیز کم شود.
رسولی مقدم با بیان اینکه رانندگی در محور سه قلعه - بیرجند در شرایط بارندگی توصیه نمی شود افزود: این محور دارای آبنماهای زیادی است لذا در زمان بارندگی خطرات رانندگی افزایش می یابد.
وی اظهار داشت: عشایر منطقه چاه تریخی نیز به علت اینکه در 2 طرف رودخانه فصلی سکونت دارند در معرض خطر سیل هستند و یک تیم برای بازرسی میدانی و ارزیابی کمک در موقع بحران برای شناسایی اعزام شده است.
فرماندار سرایان گفت: هنوز برای تعطیلی مدارس شهرستان تصمیمی گرفته نشده ولی اگر فردا شروع بارندگی در سرایان باشد احتمال تعطیلی مدارس عشایر و روستایی وجود دارد تا خانواده ها دغدغه کمتری داشته باشند.
شهرستان سرایان در شمال غربی خراسان جنوبی واقع است و مرکز آن در 160 کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی و دامنه جنوب غربی رشته کوه زابری معروف به شتران قرار دارد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.