به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: 40 سال است آمریکا همه جهان را بسیج کرده تا انقلاب اسلامی نباشد اما بعد 40 سال امروز قوی تر از گذشته هستیم و این به معنای شکست آمریکا و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی گفت: آمریکای مستکبر به خوبی لمس کرده که در همه صحنه ها در خط مقدم جبهه انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: اگر جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند، سپاه در خط مقدم کنار ارتش بود و امام خمینی (ره) فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
وی گفت: سپاه در حفظ مرزهای کشور و آب های سرزمینی در صف اول بود و نظامیان ترسو و بی هویت آمریکا را اسیر کرد که آنها از ترس خود را خراب کردند و ببر کاغذی آمریکا رسوا شد.
حجت الاسلام مختاری افزود: اگر در منطقه هفت هزار میلیارد دلار آمریکا هزینه کرد تا داعش بتواند نقشه خاورمیانه را تغییر دهد و با سلطه بر عراق و سوریه کشور عزیز ما را هم ببلعد، سپاه پاسداران بود که در چند هزار کیلومتر دورتر از کشور ما مقابل آمریکا و مزدورانش ایستاد و داعش را شکست داد.
وی اظهار داشت: اگر زلزله یا سیلی رخ می دهد، این سپاه است که در کنار مردم بوده و به آنها امید می دهد و دشمن وقتی می بیند انقلاب اسلامی در برابرش ایستاده و روز به روز قوی تر شده کودکانه سپاه را متهم می کند اما ما به ترامپ و دشمنان بیرونی و دوستان ناآگاه داخلی اعلام می کنیم سپاه یک نماد است اما ارزش اصلی اندیشه سپاهی است.
خطیب جمعه بیرجند گفت: پاسدار اسلام و انقلاب بودن یک اندیشه و تفکر است و دشمن هرگز نمی تواند این تفکر ر ااز بین ببرد چون اندیشه پاسداری از اسلام و انقلاب که سپاه نماد آن است اندیشه همه ماست و همه ما در هر لباس، جایگاه و موقعیتی که هستیم یک پاسدار و سپاهی غیررسمی هستیم.
وی بیان کرد: دشمن این حماقت را کرد در زمانی که مردم فداکاری های سپاه را در جریان سیل گلستان، خوزستان و... را با تمام وجود لمس کردند و این کار احمقانه دشمن نسبت به سپاه باعث شد مردم بیشتر حساس شده و گروه های سیاسی و غیرسیاسی مختلف همه نسبت به فداکاری و جانفشانی سپاه عزیز در این 40 سال بیشتر احساس مسئولیت کرده و به صحنه بیایند و امروز دوست و دشمن فهمیدند که سپاه در قلب مردم جا دارد.
وی سپاه پاسداران را سرمایه عظیم برای اسلام و انقلاب دانست و گفت: امروز دوست و دشمن این نهاد انقلابی را زیر ذره بین دارد و سپاهیان مثل 40 سال قبل همچنان ولایت مدارانه، مجاهدانه و مخلصانه با زهد و ایثار در این مسیر قدم بردارند و تا ظهور امام زمان (عج) همچنان خار چشم دشمنان و مایه ناامیدی آنها و نوز چشم مردم مومن و مسلمان باشند.
مختاری تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قلب ملت جا داشته است و دشمن بداند که با آحاد ملت طرف است.
وی افزود: اقدام غیرمتعارف و غیرحقوقی رئیس جمهور نابخرد ایالات متحده آمریکای مستکبر و جهانخوار نشان می دهد که وی هنوز از حال و هوای بنگاهداری بیرون نیامده است و فکر می کند دنیا بنگاهی در اختیار اوست که می تواند نیروی رسمی نظامی یک کشور رسمی عضو سازمان ملل متحد را چنین احمقانه، گستاخانه و کودکانه و از روی حقد و کینه به عنوان تروریست قلمداد کند.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: این اقدام آمریکا رفتاری بی پایه و اساس با یک کشور است و علت آن جنگ روانی و عقده گشایی کودکانه است.
وی گفت: این رفتارهای نابخردانه آمریکا در فعالیت ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ تاثیری ندارد و سپاه ما با این پشتوانه مردمی به خوبی بروز و ظهور پیدا کرد و با این مهر ضد استکباری که ترامپ به دست خود در کارنامه سپاه زد، ان شاءالله توفنده تر از همیشه پنجه در پنجه استکبار خواهد داشت و خار چشم ظالمان و نور چشم مظلومان خواهد بود و نظامیان آمریکا و تروریست های مزدور او در هیچ جا دیگر امنیت نخواهند داشت.
وی افزود: همه انسان های آگاه و با وجدان به خوبی می دانند که اسلام عزیز، انقلاب و سپاه پاسداران ما هیچ میانه ای با تروریست ندارند و اسلام دین صلح، عدالت و دعوت به توحید است که هرگز سلطه جویی، استعمار و به برده گرفتن ملت ها را در پیش نگرفته و این خوی استکباری دولت مستکبر آمریکا و جبهه استکبار است که خود مظهر تروریست پروری هستند و همیشه به دنبال استعمار و سلطه بر کشورها هستند.
حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: در قرن اخیر که آمریکا در عرصه بین المللی به عنوان یک قدرت جهنمی استکباری ظهور پیدا کرده انسان می بیند در ده ها کشور دخالت نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کرده و به دنبال سلطه بر آن کشورها بوده است.
وی گفت: آمریکا هر جایی که بتواند دخالت نظامی می کند و هر جا نتوانست فشار سیاسی و دیپلماتیک وارد می کند و هرجا نتوانست تحریم های اقتصادی ظالمانه علیه دیگر کشورها اعمال می کند و کار آمریکا استعمار و سلطه گری است.
وی افزود: این افتخار مکتب ماست که همه بندگان خدا را به بندگی خدا دعوت می کنیم و این مایه ننگ تفکر لیبرال دموکراسی است که این همه سر و صدا دارد اما اینگونه گستاخانه سازمان ملل، شورای امنیت، نهادهای بین المللی را به بازی گرفته و آمریکا هیچ قانونی را محترم نمی شمارد و خود را فوق قانون و کدخدای دنیا می داند که گستاخانه هر غلطی می کند و این مایه ننگ دنیای بشریت و سازمان های بین المللی است که سلطه چنین مستکبری را پذیرفته اند.
امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخنانش یازدهم شعبان روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) را از مناسبت های هفته ذکر کرد و گفت: این روز به درستی روز جوان نامیده شده که این میلاد مسعود را به جوانان مومن انقلابی تبریک عرض می کنم و امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد مانند حضرت علی اکبر عدالت خواه و حق طلب تا پای جان باشیم.
وی 29 فروردین روز ارتش را از دیگر مناسبت های هفته برشمرد و گفت: ارتش ما بعد از انقلاب به دلیل بدنه مومن و انقلابی به سرعت خود را با آرمان های مردم تطبیق کرد و تحت فرماندهی امام راحل و مقام معظم رهبری تبدیل به یک کلمه طیبه شد و در هشت سال جنگ تحمیلی در کنار سپاه قهرمان خوش درخشید و دشمن را عقب راند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.