علیرضا خلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ورود موج بارشی از عصر امروز به استان تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی شهرستان در آماده باش کامل قرار دارند.
وی گفت: براساس پیش بینی های هواشناسی برای هفته آینده بیش از 25 میلیمتر بارندگی در شهرستان طبس گزارش شده است و در این راستا دیروز با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران و شورای تامین از مناطق سیل خیز شهرستان بازدید به عمل آمد تا اقدامات پیشگیرانه قبل از بارندگی ها لحاظ شود.
سرپرست فرمانداری ویژه طبس اظهار داشت: دستور داده شد تمامی دستگاه های اجرایی، امدادی و عملیاتی قبل از ورود موج جدید بارش ها به شهرستان در آماده باش کامل قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه مرخصی تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی لغو شده است گفت: اطلاع رسانی کافی در خصوص بارندگی ها انجام شد و حتی بخشداری ها و دهیاری ها به صورت آماده باش درآمدند.
خلیلی افزود: تمامی لودرهای بخش خصوصی و دولتی شهرستان طبس آماده هستند تا در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی، سیل و آبگرفتگی معابر همکاری لازم را داشته باشند.
وی گفت: اطلاع رسانی لازم به کشاورزان، دامداران و عشایر نیز توسط دهیاران و بخشداران انجام شده و هیچ روستایی در حال حاضر نیاز به تخلیه ندارد.
سرپرست فرمانداری ویژه طبس اظهار داشت: هشدارهای لازم در خصوص جاده های روستایی و عشایری داده شده و از شهروندان تقاضا داریم در بازه زمانی مذکور در مسیر رودخانه ها و آبنماها قرار نگیرند.
رئیس اداره هواشناسی طبس روز گذشته گفت: براساس پیش بینی های هواشناسی در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آتی شاهد بارندگی رگباری در شهرستان طبس خواهیم بود.
مهدی محمدشاهی افزود: با توجه به شرایط کنونی طبس و بارندگی های اخیر و رطوبت کافی احتمال جاری شدن روان آب ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد.
این وضعیت جوی برای سایر شهرستان های استان خراسان جنوبی نیز پیش بینی شده است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.